Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

maandag 3 maart 2008

Mis Poes! (Nep Ding)



Kijk nou wie er vanmiddag door de tuin van de buren liep. Het is Azraël, de kat uit de bonusfolder. Wij denken dat hij ontsnapt is via het kattenluikje van de buren.
De commune is niet onder de indruk. Azraël ruikt nogal plastic.

P.S; Verder lopen hier rond: Een smurfin, een muzieksmurf en ergens moet ook nog een luie smurf zijn. Wij willen ze uitwisselen tegen een boekensmurf.
Ook dat nog! De jonge muizen gooien de luie smurf in de vijver...

15 opmerkingen:

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Mooie foto! Het wezen is niet alleen van plastic, 't is nog een kloon ook.
Groeten, schrvrdzs
p.s. Omdat ik gisteravond geen internet had ben ik eens gezellig gaan breien. Ik beheerste niet alle trucjes meer (en kon ze dus ook niet op internet opzoeken), en het geheel blijft duidelijk achter bij de truien die jij op 'Dikke-truiendag' liet zien, maar misschien wil je hem toch eens aan. Anders kan een jonge muis er misschien in buiten spelen als het vies weer is.
Over de bezorging denk ik nog na. Suggesties?

muizenoor zei

Hoi Schrijver,
Leuk om toch van je te horen ondanks de problemen met internet.
Zoals je misschien niet ziet op de foto, hebben de mensen behoorlijk misgesmurfd, alles behalve een boekensmurf. Wacht even, krijg net een ideetje...
Nee hoor, die nieuwe trui wordt verlopig alleen op zondag gedragen,
die jonge muizen kan je elke dag wel in bad stoppen.
Moeilijk.... met een breikoe?

schrijverdezes zei

Ik zit hier natuurlijk om te werken, maar de nieuwsgierigheid won het even van het arbeidsethos...
WAT IS EEN BREIKOE??
Dag, schrvrdzs

muizenoor zei

Zo'n dier dat bèèèèh roept.
Wij gaan ook zo ons holletje uit!
Hoi weer, Anna

schrijverdezes zei

Maar wat betekent deze regel dan:
'Moeilijk.... met een breikoe?'

schrijverdezes zei

Anna,
Vanmiddag op Schiphol, wachtend op de trein, begreep ik het ineens: een breikoe is wat ik een schaap pleeg te noemen. Hè hè, dat duurde wel even...
Maar hoe kan een schaap de bezorging op zich nemen? Of begrijp ik je antwoord toch verkeerd?
Dag, brrdzs

muizenoor zei

Hoi Brrdzs,
Wij dachten aan het schaap Veronica..

schrijverdezes zei

En vielen jullie toen in slaap?
Ik begrijp het helaas nog niet; doet Veronia aan bezorging? Ik heb het boek over haar niet gelezen moet ik tot mijn schande bekennen.
Met groet van brrdzs

muizenoor zei

Ja Brrdzs,
Erg ad rem!
Wij denken aan breien en aan wol en
aan Veronica en dan dromen we al voordat Morpheus ons in zijn armen sluit.
Groet, Anna

schrijverdezes zei

Anna,
Bozbezbozzel zegt dat Veronica een schaap is met een trui aan, klopt dat? Dus dan zou ik misschien een schaap jouw trui kunnen aantrekken en het dan in de richting van de dijk dirigeren? Lijkt me niet eenvoudig, alleen al i.v.m. de borstwijdte, maar wie weet lukt het.
Hou in elk geval de dijk in de gaten, je weet maar nooit wat er voorbij komt.
Groet, brrdzs

schrijverdezes zei

Als ik nu weer iets zou schrijven mocht ik mij verifiëren met 'vdrwijss'. Omdat ik die kans niet voorbij wil laten gaan (want hij komt ongetwijfeld nooit meer terug) dit inhoudsloze bericht.
Groet, brrdzs
p.s. Ik kan lezen en breien tegelijk, d.w.z. dat kón ik.

muizenoor zei

Nee, niet doen, dan rekt de trui uit! Zonde.
Stuur maar per TT!
Groet, Anna
Knap! Maar vrouwen kunnen zulke dingen. Wat staat daar? 'qptjcn'

schrijverdezes zei

Ha Anna,
In mijn geval was deze vaardigheid een rechtstreeks gevolg van het calvinisme. Ik kan het uitleggen, maar misschien snap je het zo al.
Dag, brrdzs
p.s. Volgende week komt-ie, hoop ik.
p.p.s. Mijn blog is ziek: de 'recente reacties' zijn zomaar verdwenen. De blogdokter zegt dat ik tot het weekend moet afwachten. Dat valt niet mee. Als ik iets van je reacties mis ligt het dus daaraan. Moet ik nou toch gaan fietsen?

muizenoor zei

Ja, ik snap het.
Wat houdt dat in van die reakties?
Anna, beetje ongerust

schrijverdezes zei

ha Anna,
Fijn dat je meeleeft. Ik denk dat het wel weer goed komt. Ook fijn dat je het begrijpt van het calvinisme. Dat doen niet veel mensen je na denk ik. Maar ja, een muis is wijzer, dat blijkt maar weer.
Groeten van brrdzs