Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

donderdag 28 februari 2008

Knaagdier (nieuw(s)ding)

Muizen zitten tv-kijkers en internetters dwars. Uitgegeven op donderdag 14 februari 2008 om 13:12:13
(Novum) - "Door een muizenplaag hebben 2500 Edenaren donderdagochtend zonder tv en internet gezeten. Een kabel was aangeknaagd, meldt een woordvoerder van UPC. De storing ontstond rond 06.00 uur. Vierenhalf uur later was het lek boven en konden inwoners van de Gelderse plaats weer tv-kijken en internetten. Volgens de UPC-woordvoerder komt het zelden voor dat muizen de kabels aanvreten".



Dat krijg je als je andere communes oproept mee te doen met Web 2.0.
Willen ze allemaal een blog en Delicious-kaasadressen.
Jongens, zo gaat dat niet, de mensen zitten zonder internet- verbinding als jullie zomaar gaan aftappen!

De muis op de foto is een huismuis. In het Latijn 'Mus musculus'. Gespierd dus; een echte sportschoolmuis waarvoor een kabeltje doorknagen een pinda is.

13 opmerkingen:

schrijverdezes zei

Anna,
Wilde ik een waarschuwing plaatsen en zie ik dit! Prachtig. Ede is ver weg gelukkig.
De waarschuwing is: er staat iets op mijn blog dat misschien eng is voor de jonge muizen. Laat je laptop dus niet slingeren a.u.b.
Groet, schrvrdzs

schrijverdezes zei

Al eerder deed een Edese muis van zich spreken:


OP EEN MUIS

Een musisch muisje hield te Ede
een musseveertje vast waarmede
het schreef: 'O volk dat ik bemin,
gun mij een piepklein plaatsje in
het grote Muizoleum van de
Literatuur der Lage Landen.'

Kees Stip

muizenoor zei

Nou Schrijver,
Ik ben helemaal verrast, is dit toeval met Ede en ook nog de muze!
Dit moet je mij later nog eens uitleggen.
Mooi gedichtje, ik zal het morgen voordragen aan de commune.
Bedankt

schrijverdezes zei

Tja, wat is toeval? Het komt gewoon uit 'Het Grote Beestenfeest'. In poëzie kun je vaak lezen wat je toevallig net bezighoudt. Mischien.
Dag, schrvrdzs
Het verificatiewoord is: coitguap. Wie verifieert hier eigenlijk & wat?

muizenoor zei

Het kan inderdaad zo zijn dat Kees
Stip bij alle steden in Nederland een muizengedicht heeft gemaakt, maar dat geloof ik niet.
De woordverificatie is er om te voorkomen dat je op iemands blog zit te reageren terwijl je dronken bent, dat denk ik, wat moet het anders zijn?
Wltrstn, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Hier schrvrdzs in de lnchpz te Hfddrp.
Je hebt vast gelijk m.b.t. de woordverificatie, want inderdaad, wat moet het anders zijn? Maar geloof me: het werkt niet.
Het woord van heden:jttjetn

muizenoor zei

Hoi Schrijver,
'Qihow' die had ik daarnet. Het klinkt als een indianengroet, vrolijk wel. Wat denk je van 'Kies een identiteit'?
Groet van Anna

schrijverdezes zei

Ja, da's ook zo wat. Hoe kiest men zoiets? Ik zie het hieronder trouwens niet staan; heb ik dan al een identiteit of wordt er voor mij gekozen?
Probleem: ik weet niet wat ik vandaag moet bloggen.
Probleem 2: de kabeltrui.
Probleem 3: morgen moet ik aan delicious of hoe het precies heet.
Hoe het ook zij: 'ztersih' is het wachtwoord. Geen indianenkreet helaas.
Ugh! schrvrdzs

muizenoor zei

Precies. En kan alles? Wat als je verkeerd kiest? Valt niet mee.
1)Ik ook niet.
2)Wat is daar het probleem?
3)Delicious is relatief makkelijk, vond het beter te doen dan RSS.
Yxkuh, Anna

schrijverdezes zei

Anna,
Misschien een flexibele identiteit?
1. Toch wat gewrocht (i.v.m. test op uithoudingsvermogen).
2. a. de bekabeling b. de borstwijdte
3. Dat geeft de burger moed.
tejkxnt maar weer.

muizenoor zei

Schrijver,
Brilliant idee!
1+3: Mooi zo! Zet 'm op!
2a: Reeds beantwoord
b: 7 centimeter
Ja, hoi

schrijverdezes zei

Hoofddorp, 3 maart 2008
Geachte Mw. Muis,
Morgen, dinsdag 4 maart 2008, zal de wisselcollectie van 10 boeken voor u & uw commune alsnog, met een week vertraging, bij u worden afgeleverd per bibliobus. Het zou fijn zijn als u hem zelf in ontvangst kon nemen, dan kunt u ook meteen uw pasje meenemen; anders wordt hij op de dijk gezet en kunt u hem daar ophalen.
Wij wensen u veel leesplezier!
Met vriendelijke groet, schrijverdezes, collectiemaker

muizenoor zei

Jippie!