Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

zondag 10 februari 2008

Flickr Ding # 6+7


Donderdag was een Flickr dieptepunt. Toen was het familiedag .
Bij de laatst geplaatste foto's, ( massa's per minuut), veel gelukkige mensen op nietszeggende kiekjes.
Toch mooie foto's gezocht, geklikt en dan weer teleurgesteld.
Gezocht op "muizen" en katten gekregen.
Advies: Gooi eens wat weg!
Bosmuizen maken trouwens alleen bij speciale gelegenheden een foto, zoals de kardoen.
Om die foto CO2 neutraal te plaatsen heeft de commune in de tuin van de buren een eikel begraven. Echt.




16 opmerkingen:

Treelertrash zei

Hoi Anna,
Leuk berichtje weer. Ik heb me ook geabonneerd op je fiets. Sorry dat ik de laatste tijd wat afwezig ben, heb zo'n hoop dingen aan mijn hoofd.

muizenoor zei

Hoi TT,
Een soort fietsenverhuur wordt dat dan...
Nog mooie foto's gemaakt?

schrijverdezes zei

Dag Anna, Ik weet niet of muizen aan Valentijnsdag doen; ik neem eigenlijk aan dat ze daar te intelligent voor zijn en zelf vond ik het ook altijd de grootst mogelijke flauwekul, maar nu overkwam me toch iets... In de 'Metro', die ik altijd in de trein lees (op R'dam CS wonen ook muizen trouwens, ze lopen soms tussen de rails), zag ik vorige week het volgende bericht: 'Karin van Veen, van kaasboerderij Van Veen in Zoeterwoude, toont de speciaal voor Valentijnsdag gefabriceerde Goudse boerenkaasjes.' En daarbij een foto van rode kaasjes in hartvorm. En toen dacht ik opeens: zal ik, durf ik, stuur ik? Valentijn is anoniem, dus wat houdt me tegen? Maar ja, wat bleek: jij laat anonieme reacties niet toe! Dus wat nu? Ik kan hem niet voor het plint leggen, want daar kan hij niet onderdoor en de tuin van de buren weet ik niet te vinden, dus ik moet er nu maar voor uitkomen: Anna, ik vind je zo leuk dat ik je een Valentijnskaas wil geven. Wil je hem (geheel vrijblijvend uiteraard) accepteren ? Zo ja, waar zal ik hem leggen? (Klik hier om de boerderij te zien.)

muizenoor zei

Hallo SchrijverD,
Ik accepteer, zodra het eten oplevert doe ik mee aan alle dagen, rode kaas in hartjesvorm!
Was Valentijn een muis en woonde hij op die boerderij? Wat een luxe!
Stuur de kaas naar "Anna's tuin bij de buren", post voor de commune komt altijd aan.
Ik vind het erg lief en ga morgen wachten aan de dijk...
Annamuis

schrijverdezes zei

Dag Anna, Ik ben blij dat je de kaas wilt hebben. Het leek achteraf toch wat opdringerig misschien. Soms raakt men wel eens wat verblind in zijn bewondering. Maar ja, gedane zaken nemen geen keer en gekochte kazen ook niet. Ik heb hem opgestuurd naar het genoemde adres, dus hij zal morgen wel komen. Ik hoop dat hij zal smaken. Wie Valentijn was weet ik niet, misschien een muis, misschien een mens. Áls hij muis was en op die boerderij woonde moet het daar haast wel Musopia voor hem geweest zijn. (Je kent neem ik aan Lodewijk & Suzy?)
Met groet van schrijverdezes

muizenoor zei

Ik ben blij dat de Valentijnskaas op de post is, het had weinig gescheeld of hij was m'n buikje voorbij gegaan, geloof ik.
Een muis die kaas afslaat kan geen echte muis zijn.
Wie zijn Lodewijk en Suzy, ook muizen?
Groetjes terug hoor!

schrijverdezes zei

Dag Anna, Lodewijk & Suzy zijn inderdaad ook muizen, misschien moet ik zeggen wáren muizen omdat het al lang geleden is dat over hen geschreven werd. Zij leven in elk geval voort in het boek 'Otje' Van Annie M.G. Schmidt, een aanrader voor regenachtige (maar ook voor zonnige) dagen. L & S gingen op zoek naar het land Musopia, het land zonder katten en vallen. Of zij het vonden? Lees zelf maar. Je kunt om hen te zien hier kijken.

muizenoor zei

Hoi Schrijver,
Dat is raar, ik ken Otje wel van vroeger maar wat bij mij is blijven hangen is brandnetelsoep, Kaapse raasdonders en Falderal.
Ja, Fiep Westendorp is geweldig,
en de muizen zijn schattig.

schrijverdezes zei

Dag Anna, Je zult het wel verdrongen hebben omdat, naar ik mij meen te herinneren, het land Musopia niet bestaat...

muizenoor zei

Wat reuze jammer is.....

schrijverdezes zei

Ha Anna, Ja da's inderdaad reuze jammer, dat Musopia niet bestaat. Wat een mooie foto van de kaas! Hadden jullie het rood er al afgsnoept? Geeft niks hoor!

schrijverdezes zei

Ha Anna, Ik moet even wat corrigeren: ze heten Lodewijk & Suzie, i.p.v. Suzy. Mijn fout, sorry! Wij als bibliotheekmensen/-muizen moeten wel nauwkeurig blijven natuurlijk, want anders is het hek van de dam (en het tuinhek stónd al open).

muizenoor zei

Hoi Schrijver,
Ik heb het net verbeterd,(sorry
hoor Suzie!)
Ik was blijkbaar ook niet zo helder
vandaag, want ik heb het plaatje nog in mijn blog gezet, had je dat al gezien?
Wilde je gisteren nog bedanken voor
de tip, het wordt steeds gezelliger
met al die muizen!

schrijverdezes zei

Ja, had ik gezien, leuk! Niks te danken hoor. Omgekeerd ook veel dank verschuldigd.

schrijverdezes zei

Ha Anna, Nou hoorde ik vanmorgen van collega Bozbezbozzel dat in de Metro stond dat er een film komt van 'Otje'. Ik dacht meteen: zouden ze nog acteurs zoeken voor Lodewijk & Suzie? Misschien kun je auditie doen. Er komt ook een scène voor in het boek waarin een heleboel muizen over de tafel rennen, misschien iets voor de hele commune! Dag, schrijverdezes

muizenoor zei

Wat leuk! Ik gooi het in de commune,
wij hebben hier ook een tafel, kunnen we alvast oefenen..