Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

woensdag 20 februari 2008

Een Minicollektie (Pauzeweek Ding)

O.B. Almere
Postbus 1050
1300 BB Almere




Beste O.B. Almere,

Van Schrijverdezes, met wie wij sinds 26 dingen een innig blogcontakt onderhouden, kregen wij het advies om via uw O.B. een collektie boeken aan te vragen ( zie blog Schrijverdezes, ).
Een mini-collektie is prima, met muizen of andere dieren, maar liever niet Dikkie Dik.

Ons adres is: 'De commune van Annamuis in de tuin van de buren'.

Met vriendelijke groet, Annamuis


8 opmerkingen:

schrijverdezes zei

O Anna,
Wat heb je nou toch gedaan?? Een collectie aanvragen via OB Almere, maar dat kan helemaal niet! ProBiblio werkt alleen voor instellingen & communes in Noord- en Zuid-Holland en mag de provinciegrenzen niet overschrijden, op straffe van subsidiekorting of nog ergere maatregelen.
Ik begrijp je vergissing door de foto (ook deze is weer prachtig!) van het oud papier die je bijsloot: het o.b.-adres dat je daarin gevonden hebt is niet dat van een Openbare Bibliotheek maar van iets geheel anders. Mijn excuses voor de verwarring die ik veroorzaakt heb door zomaar lichtvaardig een afkorting te gebruiken!
Ik ben ontroerd door de term 'innig blogcontact'en zou dolgraag een collectie voor je maken, maar daarvoor moeten helaas toch nog 2 formaliteiten vervuld worden:
1. Richt je verzoek aan een Openbare Bibliotheek in Noord- of Zuid-Holland, bij voorkeur die in je eigen woonplaats als er daar een is, anders zo dicht mogelijk in de buurt. Adres kun je vinden op internet. Als je er niet uitkomt: blog me!
2. Vraag níet om een 'minicollectie', want dat is iets anders en dat kan ik niet voor je samenstellen. Vraag om een 'wisselcollectie voor instellingen' (communes vallen daar ook onder)van b.v. 10 banden.
Ik hoop dat het snel goed komt, dan kan ik eraan beginnen.
Met hartelijke groet van schrijverdezes, collectiemaker ProBiblio

muizenoor zei

Hoi Schrijver,
Al die bibliotheekdingetjes zijn best ingewikkeld. Ik heb gekeken op internet en er is geen bibliotheek
in de buurt, maar op dinsdag komt er een bus vol met boeken. Is dat wat voor de commune?
We kunnen op de fiets en de boeken in de zijtassen, dat lijkt mij een goed plan. Ik ga het bespreken in de commune.
Groetjes, Anna
P.S: De meeste muizen liggen nog in hun holletje, ze zijn een beetje 'down' vanwege het mislukte feestje van vannacht.

schrijverdezes zei

Wat denk je hiervan, Anna?
De bus kan een collectie meenemen die ik voor je uitzoek. Zelf hebben zij denk ik onvoldoende materiaal dat echt geschikt is voor de commune (b.v. veel 'Dikkie Dik' en andere enge boeken). Ik geef een doos mee met 10 boeken, die kun je dan a.s. dinsdag 26-2 ophalen bij de bus. Fietstassen zijn dan inderdaad wel handig, maar ik weet dat je die hebt.
Jammer dat jullie feestje de mist in gegaan is, maar nu is er toch weer iets om naar uit te kijken.
Ik hoop e.e.a. vanavond te regelen.
Je hoort van me, schrvrdzs

muizenoor zei

Ik vind het geweldig, een doos met 10 boeken, heel erg bedankt!
Zelfs de mokkende muizen met een slaapgebrek zijn nu vrolijk.
We waren ook uitgekeken op al die
oude folders en bijsluiters en
het is ook goed voor de ontwikkeling
van de jonge muizen, denk je niet?
Groet van Anna
P.S. Je leest zeker wel veel boeken in de trein?

schrijverdezes zei

Nog even dit Anna,
De collectie komt eraan. Tien boeken als proef; als het bevalt kun je dit aantal de volgende keer verhogen. Kijk op het 'schrijverdezes'-blog voor de formaliteiten en de verzendlijst. Stoor je niet aan de formele toon, die hoort nu eenmaal zo maar heeft niets te beteken. Vraag in de bibliobus om je 'pasje', dat is het kaartje waaruit blijkt dat je lid bent van de bus. Als je het nu niet kunt ophalen, houden ze het voor je vast tot een volgende keer.
Ik hoor graag hoe de boeken bevielen.
Met groet van schrijverdezes, afdeling Netwerkbibliotheek, ProBiblio

Unknown zei

Wat een leuke invalshoek! En zo leer ik ook nog iets over de werkwijze bij Probiblio

schrijverdezes zei

Ha Edwin,
'Hoek van inval is hoek van terugkaatsing' leerden wij vroeger bij natuurkunde. Zal nog wel niet veranderd zijn.
Jè-wee, muizen bennen soms 'muzen', wèèr of nied-é? (Hans Warren stranscribeert dat Zeeuws heel wat beter!)
Groet, schrvrdzs

schrijverdezes zei

Erratum: transcribeert.