Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

vrijdag 15 februari 2008

Dikke Truiendag (Ding#8+9)

"Het Klimaatverbond roept samen met o.a. Z@pp op Nederland 3 iedereen in Nederland op om vrijdag 15 februari 2008 mee te doen aan de Warme Truiendag"

Nadat de commune gisteren voor het eerst Valentijn vierde was het vandaag alweer een speciale dag. De dag van de trui zodat de kachel een graad of wat lager kan. Nu zitten bosmuizen van nature al lekker in hun wintervel maar meedoen voor een beter milieu gaat alle muizen aan.
Na het ontbijt alles uit de kast getrokken. Elkaars truien gepast en zelfs wanten aangedaan en een sjaal om. En toen kon het beginnen, we wisten alleen niet wat. Gelukkig was het weer wat guur. We hebben eten gezocht en buiten gepicknickt.
's Middags ging het nog bijna mis omdat de jonge muizen ruzie kregen met kastanjebal en oververhit raakten.
Nu is het avond. Onder de oude kersenboom brandt een vuurtje en daar zitten we gezellig omheen met een schaaltje echte boerderijkaas, en dikke truien aan want het duurt nog drie uur.

9 opmerkingen:

schrijverdezes zei

O Anna, Wat was ik daar graag bij geweest. Misschien volgend jaar? Als ik het op tijd weet wil ik ook best een trui breien voor een muis die er nog geen heeft. Laten we ook Tante Trui vragen, of was die er al? Aan de eikel ter compensatie voor de foto gedacht? Vast wel. Wat is kastanjebal? Zoiets als zwerkbal?

muizenoor zei

Hoi Schrijver,
Ging je fietsbel, dat moet haast wel! Ik ben er even tussenuit geknepen. Misschien kriebelen mijn snorharen, maar die dikke trui ook.
Kastanjebal is zoiets als balletjetrap, ken je dat?

schrijverdezes zei

Nee Anna, Het was toeval, of intuïtie misschien. Mijn fiets staat geparkeerd bij Netvibes en ik gebruik hem nooit. Ik weet niet of ik balletjetrap ken, ik geloof van niet. Wel deed ik vroeger aan bussie-trap, als ik mij goed herinner (maar het is wel lang geleden, in de tijd van het steltlopen enzo). Als ik jou toch niet had ontmoet tijdens deze 23 dingen! Dan was ik er vast al mee gestopt. Is er nog genoeg voorraad van de boerenkaas? Anders ga ik morgen naar de markt, daar is het ook te koop.

muizenoor zei

Hoi weer,
Ja, bussietrap moet haast wel hetzelfde zijn.
Niet stoppen hoor, er komen vast wel weer leukere dingen.
We doen zuinig met de kaas, hij is
lekker maar ook als muis mag je niet te dik worden.
Ben je fan van Arnon Grunberg?

schrijverdezes zei

Wederom hoi,
Volgende keer 20+kaas? Met komijn en mosterd ook wel te eten. Maar beter een klein stukje vette dan een groot stuk magere, is mijn idee. Maar ik ben geen muis. Ja, ik ben fan van Grunberg, niet van alles, maar wel van veel van hem.
Wederom gegroet, schrijverdezes
p.s. Is het vuur al uit? Wel afdekken hè.
p.p.s. Vorige reactie verwijderd i.v.m. schrijffout. Sorry, wist niet dat het dan toch nog zichtbaar bleef.

muizenoor zei

Dat is waar, maar oei, mosterd?
Liever radijs dan,of komkommmer.
Ik ken niet veel van Arnon G, of
eigenlijk niets, hoewel, er staan stukjes van hem in de TV gids.
Dit is helemaal nieuw voor mij,
ik dacht dat geplaatst bij een ander blog definitief was, ik heb wel het nog zichtbare bericht onzichtbaar gemaakt. Toch nog een beetje Harry Potter!
Ja, het is bijna gedaan met het
vuur en dikke truiendag, ik ga lekker m'n holletje in. Dag!

schrijverdezes zei

Dag Anna,
Het was mij ook niet eerder opgevallen, maar ik zag opeens onder mijn reactie een vuilnisbakje staan en toen dacht ik dat dat vast moest zijn om iets te verwijderen en jawel hoor. Het lijkt erop dat je reacties van jezelf altijd nog kunt weghalen. Ik neem aan dat je daarvoor dan wel ook moet staan ingelogd op je eigen blog, als je begrijpt wat ik bedoel. Heb even geen zin om het te gaan testen, maar je ziet het een volgende keer als je ergens reageert vanzelf. Het bloggen zit vol raadsels en is inderdaad toverachtig. Ik heb overigens Harry Potter niet gelezen, jij wel?
p.s. Misschien werkt het weghalen alleen bij 'Blogspotters onder elkaar' en kun je op het blog van een Wordpresser niet meer van je teksten af.

schrijverdezes zei

Hallo Anna,
Wat rondkijkend op de blogs van anderen stuitte ik bij 'Informatiegebruiker' op de volgende link, die misschien voor jou & de commune ook leuk is. Wees wel gewaarschuwd voor storende reclame.

muizenoor zei

Hoi Schrijver,
Dan kan je dus op het blog van een ander, door je reakties te verwijderen een onbegrijpelijke discussie achterlaten. Toch raar...
Ik heb het eerste deel voor de helft
gelezen, daarna boeide het mij niet meer.
Muizen die met z'n allen in een koffer zitten en onder kleding van mensen moeten, dat is zo vorige eeuw... kan echt niet meer!