Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

zondag 9 maart 2008

Kamperen met wiki (ding#11&12)


illustratie van Maarten Govaarts

Omdat er binnen de commune geen bosmuizen van 16 zijn, viel het 'Scooter' idee al direkt af. Het werd dus kamperen.
Eerst hebben we papiertjes gemaakt met wat dingen erop, het waren er meer dan 23. Die zijn onderling geruild totdat iedereen tevreden was. Dit heeft zo'n beetje een uur geduurd en alles ging maar net in de zijtassen van de fiets.
Van oude zakken uit de schuur hebben we een tent gemaakt onder de oude kers. De jonge muizen zijn verstoppertje gaan spelen met een widget en er waren genoeg soorten kaas voor een leuke middag. 's Avonds is de commune in een dikke trui gekropen en heeft uit 'Het grote boek over de liefde' gelezen, het is nu bijna uit.
Vandaag bleef het nat-nat in de tuin van de buren. De jonge muizen werden ballorig en riepen telkens 'boeh' en 'jèh', dat hebben ze opgepikt uit de filmpjes van Michael Moore. Bovendien regende het op de laptop waardoor we zonder Bicat-scherm kwamen te zitten. Dat was de druppel. We hebben alles behalve de kaas (die is bijna op) weer ingepakt en zijn verhuisd naar het oude kolenhok. Daar hebben we ons vermaakt met de picknick-wiki waarvoor Treelertrash Schrijverdezes en ons had uitgenodigd. Bijna jammer dat dat vrtl is!

5 opmerkingen:

schrijverdezes zei

Ja Anna,
Dat was weer heel mooi! Ik vroeg me al een tijdje af hoe de commune het zou gaan aanpakken met de wiki's, maar het was het wachten waard. Gaan de jonge muizen ook mee picknicken? Dat lijkt me wel erg gezellig. Misschien kunnen ze in de koffer, tussen het Wedgewood. Gaan we ook voorlezen? Mijn digitale inzinking begint al weer een beetje bij te trekken door het mooie & levensechte kampeerverhaal. Gerard Reve had ooit het plan een boek 'Zelf kamperen' te schrijven als ik mij goed herinner, maar dat is er voor zover ik weet nooit van gekomen. In deze leemte is nu ruimschoots voorzien.
Hartelijke groet & ezutuhf, schrvrdzs

muizenoor zei

Schrijver,
Ik heb erg moeten lachen om je reaktie, zelfs nu ik dit type zit ik nog te grinniken. Wist het verder ook niet met die wiki's.
De jonge muizen willen wel mee, alleen als ze schoon zijn mogen ze bij het Wedgewood, ze zien er nu niet uit. Ja, ook voorlezen!
Wat weet je toch veel, nu weer over Gerard Reve, mooi!
Die boekenquiz moet wel een makkie voor je zijn.
Groeten retour en slplkkr!
Anna

schrijverdezes zei

Ja ja Anna,
Wat weet ik toch veel. Maar helaas alleen niet ter zake doende feitjes. Wist ik maar iets over verdwijnende widgets b.v. Hoewel, waar waren die j.m. eigenlijk mee aan het spelen?
ycdedoja! (onze picknickkreet?) schrvrdzs
Wat nu, ook nog cezwgh? Nou ja, vooruit maar.

muizenoor zei

Hoi Schrijver,
Prachtige kreet, ook erg 2.0! Hoe spreek je het uit?
Laat 'm de j.m. maar niet horen, ze zijn zo druk, we krijgen vast storm. Dat zei opa muis altijd.
Erg stout van die widget, ik had het niet op tijd in de gaten, maar hij staat weer in je blog, zag ik.
Hoe gaat de boekenquiz, er mankeert niets aan de 'feitjes', ze doen het hier erg goed!
Groet, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
't Is wel een andere widget, nu weer van Beautiful Beta, net als die van TT. Deze is hopelijk betrouwbaarder. Ik hoor net van het thuisfront dat tele2 er weer uitligt, dus ik kan vanavond waarschijnlijk niet schrijven.
Ga als je tijd hebt morgen bij de bibliobus langs, daar hebben ze dan weer wat voor je. Ik geloof dat chauffeur TT er dan niet is, dat is wel jammer natuurlijk.
mkuwx, schrvrdzs
p.s. Het stormt al! Blijf maar lekker in je holletje, als je tenminste geen kaas moet kopen. Kun je lekker voorlezen. Ik hoop dat de jonge muizen zich een beetje gedragen. Moeten ze eigenlijk niet naar school of zijn ze daar nog te jong voor?