Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

donderdag 20 maart 2008

Equinox (Lenteding)


De belangrijkste feestdag van het jaar voor de commune is vandaag; de lente is begonnen!
Precies om twaalf voor zeven heeft een van de oudere bosmuizen het verhaal van Persephone voorgelezen uit het boek met mythen en sagen uit de oude doos. Dat is traditie, er is niets aan te doen. Daarmee was het feest geopend. Wij hebben soep gekookt van een oude pompoen, met verse tijm. En een ei gebakken met oude kaas, maar met verse bieslook. Verder hebben we gefrituurde salieblaadjes. De verse kruiden zijn geplukt bij zonsopgang door de jonge muizen, ze hebben er al echt een neus voor.
Na het eten hebben we de podcast buiten gezet en Vivaldi gedraaid, dat kwam mooi uit! De CD van Kikker is ook nog een keer aan de beurt gekomen en ondertussen hebben we gedanst en de tuin versierd.
Wat jammer dat het nu is gaan regenen! Alles staat weer in het kolenhok. Straks gaan we voorlezen uit het boek van Janosch. De j.m. vinden zijn verhalen fantastisch en de wat oudere bosmuizen stiekem ook. Er is genoeg kaas en in de schuur staat nog een oude wijnfles met een restantje Port-au-Prince. Muizen en mensen zijn welkom en ook een fijne lente voor iedereen!

13 opmerkingen:

Treelertrash zei

Hoi Anna,
Heb je nu eindelijk zelf het rode truitje van Schrvrdzs aan? Jammer van het weer, is er nog wijn?
Laterr Trash.

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Wat een mooi verhaal en wat een diepgang & vrolijkheid tegelijk. Kon het leven altijd maar zo zijn. Ik moest er net zo van zuchten als de jonge muizen deden bij 'Het grote boek van de liefde'. Wat moet een klassieke opvoeding toch heerlijk zijn, ook al heb je maar één boek.
Het zou fijn zijn om erbij te zijn, maar ook al lees ik dat ik als mens ook ben uitgenodigd, ik weet jammergenoeg niet waar de dijk is... Zucht. Maar in de geest dans ik mee.
Met melancholieke groet van zchtrdzs

schrijverdezes zei

Ik doe al weer gewoon hoor.

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Bij het volgende lentefeest dan maar? Blijf dansen!
Groet, Anna

muizenoor zei

Hoi TT,
Ja, gisteren had ik de rode-trui-met-kabel aan, hij zit heerlijk en staat 'ie niet prachtig?
Groet, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Het volgende lentefeest, dat duurt nog een jaar... Hebben jullie niet ook een zomerfeest? Ik wil me niet opdringen hoor...
Dansen is eigenlijk mijn ding niet; het was maar even, ik heb nóg spierpijn.
De trui staat je goed, maar dat ligt niet aan de trui.
Groet van v/h zchtrdzs

muizenoor zei

Ha v/h Zchtrdzs,
Een zomerfeest, dan kunnen we picknicken als het meezit! En je spierpijn is dan ook over..
Toch wel, zonder trui heb ik een witte buik!
Groet, Anna

schrijverdezes zei

Maar Anna,
Is er iets mis met je vacht? Of hoort dat zo? Maar wit is ook heel mooi hoor.
Groet van schrvrdzs

muizenoor zei

Nee nee, 's winter is onze buik wit en warm en 's zomers, als we verhaard zijn, is 'ie weer bruin!
Groet, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Gelukkig maar, ik maakte me al een beetje ongerust. Ik vind het wel een beetje vreemd, want als dat wit in de winter een schutkleur zou zijn, zou je in de sneeuw op je rug moeten gaan liggen, dus dat is het vast niet. Ik moet nog veel leren, dat stopt niet bij 23 dingen.
Groet van schrvrdzs

muizenoor zei

De witte buik is voor als we rechtop gaan staan in de vrtl. sneeuw. Dat lijkt mij zo fijn, in de sneeuw op m'n rug liggen, er is bijna nooit meer sneeuw, de j.m. kennen het niet eens. Maar nu graag eerst de lente!
Groet van Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Ik hoop dat de jonge muizen niet te diep sliepen en gemerkt hebben dat het sneeuwde. Ik hoop ook dat ze het leuk vonden. En jij, heb je er nog in gerold?
Met koude maar toch warme groet, schrvrdzs

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Ja, is het niet leuk, er is ook een filmpje!
Zo komen de vibes vanzelf.
Groet, Anna
ps. M'n oren zijn alweer warm!