Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

vrijdag 20 juni 2008

'Papier'


foto: j.m.

'Een certificaat, een certificaat!' Dat riepen we allemaal vanmorgen nadat we de grote envelop van de postbode hadden opengemaakt.
De j.m. maakten salto's en de k&p kwamen op het tumult af en keken verbaasd toe. Iedereen idtvdb is blij en trots want het is ons eerste eigen belangrijke papier. De j.m. hebben het certificaat in de oude kers gehangen zodat we er telkens naar kunnen kijken. En dan zuchten we omdat het echt is en niet vrtl.
Vanavond verhuist het certificaat naar het kolenhok, we zullen er zuinig op zijn.

6 opmerkingen:

schrijverdezes zei

Ha Anna en de commune,
Heel terecht dat jullie trots zijn! Dat diploma is dik verdiend. En wat een mooie foto weer. En wat hebben jullie het diploma mooi ingelijst. Het kan toch niet zwart worden in het kolenhok? Anders moet je maar een plastic mapje vragen aan de chauffeur, die heeft dat vast wel.
Gaan jullie nog een feestje houden?
Ik stuur in elk geval maar weer wat kaas. Brnbrndntl maar weer?
Groet van schrvrdzs
p.s. En ook een paar bonbons.

Aagje M zei

Hallo Anna,

Wat leuk om je "papier" hier te zien. Heb je wel goed gecontroleerd of je naam wel goed geschreven is. Of geven jij en de j.m. daar niet zo om. Ik heb mijn papier weer meegegeven aan de crssldr. Mijn achternaam was niet goed gespeld en daar stel ik wel prijs op. Er zijn al niet veel mensen met deze naam en dan moet ie wel goed geschreven zijn vind ik. Laat schrvdze toch maar een hoesje meegeven naar de dijk. Kan jullie papier mooi blijven. Kan ik misschien eens iets te drinken meegeven voor bij de kaas?

Groeten en prettige wedstrijd gewenst. (of mogen de j.m. niet zo lang opblijven om voetbal te kijken?)
AagjeM

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Is het echt een diploma? Dan zijn we nog trotser. Waar hangt jouw diploma en ben je er ook zo blij mee? Je hebt gelijk, als het een diploma is dan hoort er een hoesje omheen. In het kolenhok liggen geen kolen meer, maar stukken hout voor de openhaard, dus het ergste zwart is gelukkig verdwenen.
Ja leuk, een diplomafeestje en die brnbrndntlks slaan we zeker niet af!
Groet, Anna
p.s. Oh bonbons, lekker!

muizenoor zei

Hallo Aagje,
Dat is niet leuk, van je achternaam. De 'm' is toch geen moeilijke letter, dus het zal wel snel verbeterd zijn en dan kan je je diploma in Afrika laten zien!
Iets te drinken bij de kaas; we hadden pas een bodempje Moscato d'Asti, erg lekker!
Groeten en alvast bedankt, Anna

p.s. De j.m. waren al op, de hele commune heeft de wedstrijd gezien in de oranje tent idtvdb. Wat jammer dat het niet goed afliep.

Aagje M zei

Hallo Anna,

Je hebt gelijk. Ik vond vanochtend mijn diploma op mijn buro, met mijn naam op de juiste manier gespeld. Ter informatie, het ging niet om de M, aan het eind moet een T en daar stond een D.
Ik zal zo'n lekker flesje voor jullie meegeven. Hopelijk komt dat heel over.

Groet,

AagjeM

p.s. inderdaad jammer, maar ja, ze waren gewoon beter.

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Je stelt me een moeilijke vraag, want ik weet eigenlijk niet wat precies het verschil is tussen een certificaat en een diploma. Ik had er niet zo op gelet wat er op stond, moet ik je bekennen. Voor mijn gevoel was het een diploma, maar nu je het zegt, er staat 'certificaat' op. Maar ach, 'what's in a name?' Gewoon trots zijn en voor de zekerheid een plastic hoesje vragen aan de chauffeur, zou ik zeggen.
Mijn certificaat hangt nog nergens; het ligt nog in mijn postbakje bij ProBiblio. Ik ben er iets minder trots op dan jij & de commune, dat komt misschien omdat ik al twee zwemdiploma's heb. (Hier zullen de k&p wel om moeten lachen.) Maar ik ben wel blij dat ik de 23dingen heb volgehouden.
Niet gek dat Aagjem jullie een lekker flesje laat bezorgen!
VGVG, schrvrdzs