Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

zondag 15 juni 2008

Bezoek idtvdb!


foto: j.m.

Deze blauwe kever woont sinds kort ook idtvdb. En niet alleen hij, ook zijn broertjes en zusjes en neefjes en nichtjes.Tot onze schrik eet de commune van de kevers in rap tempo onze Marokkaanse munt op.
Vandaag ben ik naar de grootste kever gelopen. 'Hallo,' zei ik 'ik ben Anna van de bosmuizencommune, heet jij Dirk?' Maar de kever zei niets terug, hij at gewoon door. 'Willen jullie misschien iets anders eten, een crackertje met kaas of een brandnetelsoepje, een omeletje met Sint Jansuitjes dan?' vroeg ik luider. De j.m. volgden het gesprek van een afstandje. 'Wat een onbeleefde kevers, ze gebruiken hun snuit alleen maar om te eten', fluisterde ik. 'Ze hebben geen oren Anna, misschien horen ze je niet,' zei er een j.m. Ik keek nog eens goed en het is zo, nergens oren! Maar wat raar, hoe praat je dan met een kever? En hoe moet het nu met of binnenkort zónder munt idtvdb?

11 opmerkingen:

schrijverdezes zei

Hierboven weer aan het knoeien geweest, sorry!!

Ha Anna,
Ja, dat is een probleem. Kun je niet wat munt plukken en ergens opbergen waar de kevers er niet bij kunnen? Maar het blijft zeker niet zo lang goed nadat het geplukt is? Waar gebruiken jullie het voor? Voor thee of ook voor andere dingen? Je moet nu maar hopen dat die kevers hun buikjes vol hebben voordat alle munt op is. Gelukkig groeit het snel weer aan, maar leuk is het niet. De vraag is of de kevers echt geen oren hebben of zich alleen maar doof houden. Ik heb geprobeerd een (voorlees)boek over kevers te vinden, maar dat is me nog niet gelukt. Ik dacht nl. dat ze misschien toch opeens oren zouden blijken te hebben als het verhaal maar spannend genoeg was. Spreken jullie eigenlijk dezelfde taal? Of is de dierentaal multicultureel?
Het is in ieder geval wel een erg mooie foto die de j.m. gemaakt hebben!
Ik wou dat ik ook idtvdb woonde, dat had ik tenminste iets om over te schrijven...
Groet van schrvrdzs
p.s. Hebben kevers 'natuurlijke vijanden'? Die zouden ze dan misschien kunnen wegjagen. Als het tenminste niet ook vijanden van bosmuizen zijn. Ik wens je veel sterkte met dit probleem en ben benieuwd hoe het afloopt.
p.p.s. Ik heb vanavond Sint- Jansuitjes in een salade gedaan, heel lekker!

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Er gaat niets boven verse munt! De commune plukt het voor thee en het is heerlijk in gerechten met aubergine en courgette. Een takje munt in ons holletje houdt luizen op afstand en nu het bijna zomer is doen we 's avonds wat munt in onze oren tegen muggen.
Denk je dat, dat de kevers doen alsof? Met de meeste dieren idtvdb kunnen we aardig overweg, de k&p zijn alleen niet te verstaan als ze onder water spreken.
Niemand hier eet kevers, zelfs de k&p niet. Kevers liggen te zwaar op de maag. 'Liever een mals slakje,' zeggen de k&p.
Een (voor)leesboek, dat leidt de kevers misschien af, als ze er oren naar hebben!
Groet, Anna
p.s.'Dank de wel,' roepen de j.m.
p.p.s. Bedoel je rauw? Ik ben blij dat het lekker was, ik doe het je niet na!

schrijverdezes zei

Ja, ik bedoel rauw, in kleine ringetjes gesneden. Probeer het maar eens, het is echt lekker.
Groet van schrvrdzs
p.s. Ik zal nog eens zoeken naar een voorleesboek over kevers, maar misschien bestaat het wel niet.

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Ik heb wel een gedicht gevonden over een kevertje, van Kees Stip, maar dat is zo akelig dat je er de kevers wel erg bang mee zou maken en dat is neem ik aan ook niet je bedoeling?
Groet van schrvrdzs

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Hoe boos we ook zijn op de kevertjes, we wensen ze niets akeligs toe. De kevers waren al vroeg op vanmorgen en hadden munt voor ontbijt, brunch en als tussendoortje. Het middageten is ook munt zag ik net. Wat een pech!
Groet, Anna
p.s. Ik zal eens een rauw uitje proberen.

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Zou er iets te bedenken zijn dat die kevers nóg lekkerder vinden dan munt? Als je dat dan plant laten ze misschien de munt met rust. En anders zul je de munt voor jezelf voortaan moeten gaan kopen...
Groet van schrvrdzs
p.s. En wat zullen de kevers gaan doen als alle munt op is? Dat is nog spannend.

muizenoor zei

Ha Schrijver,
De j.m. hebben de blauwe kevers gegoogeld en het blijken 'munthaantjes' te zijn, en die eten dus .... juist ja!
Ik heb uienafval tussen de munt gestrooid, maar daar hebben de kevers niets van. De j.m. googelen verder op zoek naar een oplossing.
Groet, Anna
p.s. Als de munt op is dan zullen de kevers wel gaan verhuizen.
Hopen we.

Aagje M zei

Halo Anna,

Even een berichtje om jou en de k.m. een compliment te geven met jullie blog. Ik lees de stukjes altijd met plezier. Zou graag eens kennis maken met de j.m. maar misschien zijn ze wel verlegen. Goed dat dtvdb niet onze buurtuin is. De j.m. zouden niet rustig kunnen leven. Wij hebben 3 katten. De twee oudsten zijn een stelletje dooie dienders. De jongste Dibbes, komt regelmatig met familie van jullie j.m. aanzetten. Dat vind ik niet zo leuk. Ik zal het dus maar doen met de verhalen over de j.m.
Bloggen is toch wel leuk he? Ik vond het aan het begin ook lastig maar ga voorlopig ook nog wel even door. Maar niet op mijn 23dingen blog. Ik heb het over allerlei (afrikaanse) avonturen. Die zijn nog niet voorbij dus ik heb nog wel even iets te schrijven. Jij ook met dat jonge grut van je. Succes ermee,


Hartelijke groet van AagjeM

muizenoor zei

Hallo AagjeM,
Ben je nu in Afrika? In Tanzania woont Salaam, de olifantsspitsmuis uit Ding#5, wil je hem de groeten doen? En ook jij succes en veel plezier daar!
Hartelijke groet terug, Anna

p.s. Muizenbericht aan de commune idtvdb van AagjeM: inpakken en wegwezen daar!

Aagje M zei

Hallo Anna,

Nee ik zit nu nog "gewoon"bij ProBiblio achter mijn buro. Eind juli ga ik weer naar Afrika , zie: http://aagjenaarafrika.blogspot.com/
En dan naar Botswana. Misschien kan ik via de tamtam dan wel de groeten doen aan Salaam. Goed dat je de commune bij mij in de buurt waarschuwt. Ik zal Dibbes nog eens bestraffend toespreken, ben alleen bang dat dat niet zo veel helpt.
Groeten

AagjeM

Anoniem zei

ha, I will experiment my thought, your post bring me some good ideas, it’s truly amazing, thanks.

cheap nolvadex