Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

woensdag 23 april 2008

Aquabrowsen (Ding#21)


In de tuin van de buren is de lente losgebarsten. De hommels halen de eerste nectar uit de bloemen, de varens hebben hun bladeren nu bijna uitgerold en de merel hipt over het grasveld op zoek naar wormen voor zijn j.m. De zon schijnt en dat maakt de stemming in de commune opperbest.
Vanmiddag kwamen de j.m. vragen of ze hun Muizenboek van Clinge Doorenbos van het plankje mochten halen. Ze wilden hoofdstuk twee aan de kikkers en padden in de vijver laten zien. In dit hoofdstuk gaan er muizen die boodschappen hebben gedaan op de rug van kikkers naar huis. Dat is slim natuurlijk, en snel bovendien, maar ook verzonnen en uit de vorige eeuw. Maar leg dat maar eens uit aan een stel puberende j.m. dat heeft moeten wachten met hun plannetje tot de kikkers en padden uit hun winterslaap waren ontwaakt. Al na een kwartiertje kwam er een j.m. om het fototoestel van de buurman te vragen en dit is het resultaat, is het niet wonderlijk?
De j.m. zijn door het dolle heen, die krijg ik voorlopig niet rustig met kamillethee en een verhaaltje.

12 opmerkingen:

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Ja, het is wonderlijk. Wat een mooie foto en wat een mooi verhaal! En dat literatuur dit teweegbrengt, dát is misschien nog wel het mooiste van alles. 'De verbeelding aan de macht', dáár lijkt het op. Nee, dat ís het! Of overdrijf ik nu? Mijn zeer welgemeende complimenten voor de j.m. en voor jou!
Zijn ze al een beetje gekalmeerd? Anders kun je misschien een pot valeriaanthee voor ze zetten.
Groet van schrvrdzs
p.s. Zeg maar tegen de j.m. dat ik een stuk bieslookkaas stuur, dat hebben ze wel verdiend. (En jij ook natuurlijk.)

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Het is fraai ja! Inmiddels hebben er al een paar j.m. een nat pak gehaald en sommige oudere bosmuizen spreken schande van dergelijke opruiende literatuur.
Zitten de j.m. nou eens niet de hele tijd in het kolenhok te hyven, is het weer niet goed!
Nee, het valt echt niet mee om een stel opgewonden j.m. in slaap te krijgen, ze bleven maar kletsen en van de kamillethee moesten ze plassen.Ik zal eens kijken of ik valeriaan kan vinden, bedankt voor de tip. En ook voor de bslkks, buitenspelen maakt hongerig maar eerst ga ik zelf proeven.
Groet, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Groot gelijk! (Van die ks bedoel ik.)
Literatuur roept ook altijd tegenstand op. Daar is niks aan te doen.
Laat ze maar kletsen (ik bedoel nu niet die oudere muizen, maar de j.m.), een dagje niet slapen is geen ramp als je jong bent. Doe zelf maar paardenbloempluis in je oren of zet je koptelefoon met last.fm op.
Sterkte met opvoeden!
Groet van schrvrdzs
p.s. Ik zou graag nieuwe boeken sturen maar weet niet meer wat. De voorraad hier is biet zo groot en gaat vaak over mensen, wat me toch minder leuk lijkt voor de j.m.

schrijverdezes zei

biet = niet

Unknown zei

Wat een prachtige foto!

muizenoor zei

Hoi Edwin,
Het compliment is doorgegeven aan de j.m.!

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Alweer zo'n goed idee, er past nog wel wat pluis in m'n oren en er zijn hier zat paardenbloemen. Ik wist niet dat mensen dat deden.
En de OM zijn blij dat hun gemopper normaal is en zelfs bij de literatuur hoort!
Groet, Anna
p.s.We hebben nog wat te lezen en de chauffeur van de biebbus heeft misschien wat oude boeken voor ons.

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Fijn dat de chauffeur misschien wat oude boeken voor jullie heeft. Echt oud zijn ze meestal nog niet als de bibliotheek ze wegdoet, dus daar kun je nog best plezier van hebben.
Ik zag dat de boeken van jullie LT-plankje verdwenen zijn, raar hè? Bij mij zijn ze ook weg. De j.m. vinden dat vast niet leuk.
Groet van schrvrdzs

muizenoor zei

Ha Schrijver,
De j.m. hebben geprobeerd het widget te vernieuwen, maar helaas, alleen kruisjes. Misschien zijn ze bij LT de boeken aan het afstoffen.
Nee, de j.m. vinden het maar niks, gelukkig staan de echte boeken nog in het kolenhok.
Groet en wltrstn, Anna

muizenoor zei

Ha Schrijver,
LT heeft de boeken weer teruggezet op de muizenplank, wat zullen de j.m. blij zijn als ze straks wakker worden!
Groet, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Ja, ik had ze ook weer en toen waren ze weer weg en nu zijn ze er weer. Vreemde zaak. Maar in elk geval fijn voor de j.m. en leuk dat ze er zo aan gehecht zijn!
Geroet van schrvrdzs

schrijverdezes zei

Tja, soms laat je de klinkers weg en soms zet je er een teveel...