Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

zaterdag 12 april 2008

Janosch


Wat een plezier heeft de commune met de boeken van Janosch! Voor de zoveelste keer hebben wij vanmorgen voor het slapen gaan 'Post voor de tijger' gelezen, 'waarin verteld wordt hoe de kleine beer en de kleine tijger de brievenpost, de luchtpost en de telefoon uitvinden.' Het verhaal is dolkomisch en vooral het gedeelte over het 'ondergrondse kabel-telefoon-gesprekkennet' is in goede aarde gevallen. Woensdag zijn de j.m. begonnen met graven aan hun eigen netwerk, in groepjes, ieder aan een kant van de tuin en zelfs de wat sceptische oudere bosmuizen moeten toegeven dat het werk gestaag vordert, overal ligt aarde en de j.m. moeten iedere dag in bad.
Op de tekening zien jullie het 'ondergrondse kabel-telefoon-gesprekkennet,' compleet met 'centrale muizen' op de strategische plekken. Wij denken dat dit systeem het succes van 'Meebo' gaat overtreffen.

Niet onbelangrijk: De commune wil Molletje Visneus bedanken voor het afstaan van de in onbruik rakende gangen nu zij gaat verhuizen naar een andere tuin.

En Schrvrdzs voor het sturen van 'Janosch' boeken, goed voor menig vrolijk voorleesmoment.

9 opmerkingen:

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Wat een leuk & positief bericht! De jeugd van tegenwoordig is zo slecht nog niet en (voor)lezen heeft een goede invloed, dat zie je maar weer. Zeg maar tegen de j.m. dat ik erg onder de indruk ben. Daar kan inderdaad geen meebo tegenop. Wat je zelf maakt geeft altijd meer voldoening denk ik. Ik wou dat ik ook aangesloten kon worden, maar dat zal wel te ver weg zijn. Je hebt het er wel druk mee om ze elke dag in het bad te doen, i.p.v. alleen op vrijdag. En het zal ook heel wat groene zeep kosten. Maar het is het waard! Ze hebben nu zeker niet veel belangstelling meer voor Hyves, of gaat dat nog gewoon door?
Bovengrondse groet van schrvrdzs

muizenoor zei

Ha Schrijver,
De j.m. zitten allemaal op Hyves, en hebben ook allemaal evenveel vriendjes, ra ra wie dat zijn.
Ik heb je compliment doorgegeven en nu zijn de j.m. nog harder aan het graven. Stuur naast kaas ook een pot groene zeep, de tuinaarde zit tot in hun oren!
Wil je aangesloten worden, dat kan hoor. Er zit een commune vlakbij je in de buurt, wij zullen ze vragen of ze ook enthousiaste j.m. hebben die alvast onze kant uit willen graven.
Een ondergrondse groet van de j.m, en een fijne zndg, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Ks en grn zp komen eraan. Fijn dat ik misschien ook op het netwerk aangesloten kan worden. Ik wacht met spanning tot er een gaatje in mijn tuin te zien zal zijn.
Wie zijn die Hyves-vriendjes van de j.m. dan? De j.m. van andere communes?
Vanmorgen werd ik wakker met de volgende gedachte: de j.m. zouden eigenlijk het boek 'De reuzenkrokodil' van Roald Dahl moeten leren kennen. Nu ze tijdens het voorlezen, door al dat gegraaf en daarna nog in bad, misschien de neiging hebben in slaap te vallen, kan een lekker spannend boek ze wakker houden. En daarna liggen ze er dan tenminste niet van wakker. Kortom het juiste moment voor dit boek, dat tot mijn favorieten behoort. Zal ik het sturen? Het is hier wel wat stukgelezen door de j.m. (die geen j.m. zijn), maar het is nog goed te gebruiken. Ik hoor het wel, al dan niet via de mollengangtelefoon.
Groeten terug aan de j.m. en voor jou, schrvrdzs

schrijverdezes zei

Ha nog even,
Dit woord is te leuk om te laten lopen: uglueuj.
VGVG,schvrdzs

muizenoor zei

Ha Schrijver,
De commune is altijd in voor een spannend boek, graag dus! Als jouw j.m. het leuk vonden gaat het hier ook lukken.
De hyves-vriendjes van de j.m. zijn alle j.m. zelf. En ze waren al vriendjes van elkaar, is het niet wonderlijk?
VGVM, Anna

muizenoor zei

Net had ik 'mubiet', is dat een soort kroot?

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Zou kunnen, van die kroot.
Het boek komt eraan.
Ik snap het van die vriendjes.
Maar niet van VGVM, wat is die M?
Groet van schrvrdzs
Ik moet nu een woord invullen dat er niet staat, gek hè?
Na 'reactie publiceren' verschijnt er alsnog een: tnghfter.

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Waren de woorden weer eens op..
Groet, Anna
ps. Het moest 'VGMG' zijn.

schrijverdezes zei

Maar nu weet ik het nog niet...