Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

dinsdag 2 december 2008

Sntrkls 4n


De d is in de maand en we gaan meedoen met Sinterklaas. De chauffeur heeft de j.m. een CD met liedjes geleend en op een papiertje geschreven wat we moeten doen om kadootjes te krijgen. Het bijzondere is dat je voor Sinterklaas helemaal geen account hoeft aan te maken of een wachtwoord moet verzinnen, alles is anders. Zo zie ik vanuit het kolenhok dat de j.m. al bezig zijn wortels op te graven en dat er zelfs al een wortel naar het konijn idtvdb is gegaan in ruil voor wat hooi. Er moet volgens het lijstje nog een brief bij waarin staat dat we het hele jaar zoet zijn geweest. Makkie. Ik ga de meisjes even een borstel brengen om de wortels te boenen. Tot straks!


Niks te veel gezegd, ik ben trots op de j.m.. Een schone winterwortel en hooi voor het paard, een brief voor Sinterklaas met het adres van de hoefsmid op de dijk en een appel en een ei voor de hulppiet. Nu is het volgens de chauffeur zo dat de schoen bij de kachel moet omdat de kadootjes door de schoorsteen komen, daarom ga ik straks de kachel maar wat lager zetten, dan blijft de wortel ook knapperiger. De o.m. discussiëren over het paard van de Sint, of hij lijkt op een Trojaans paard of meer wegheeft van Langhors uit Pluk en of het dak het houdt. Ondertussen zingen de j.m. in bad 'hoor de maan schijnt door de bomen, hier in huis ook schijnt de maan'. Ik ga thee zetten.

9 opmerkingen:

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Twee minuten geleden vroeg ik op mijn blog of jullie sinterklaas gaan vieren en nu lees ik hier het antwoord! Ik ben benieuwd hoe het gaat worden. Hebben jullie wel een schoorsteen en schoentjes, of kun je misschien een schoen lenen van de buurvrouw? Een verse winterwortel zal het paard in elk geval erg lekker vinden.
Groet, schrvrdzs
'decio'

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Ja, we hebben een schoorsteen en een schoen van de buurman. De j.m. zijn bezig met de foto dus je ziet zo het resultaat....
Groet, Anna

Aagje M zei

Ha Anna,

Vergeet je ook niet een beetje water voor het paard. Als het buiten vriest is dat wel lekker.

Groet,
AagjeM
"stion"

muizenoor zei

Hoi Aagje,
Dat is zo. Maar waar zetten we het water voor het paard?
Groet, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna
Prachtig! Hebben jullie ook een verlanglijstje? Of staat dat in de brief?
Groet, schrvrdzs

muizenoor zei

Ha Schrijver,
We hebben aan de Sint geschreven dat we graag een dierenverhalenboek willen, een chocoladeletter, een zakje zonnige momenten, twee marsepeinen muizen, van die nootjes met kruiden en een kaaspizza voor de j.m. Dat kan wel zo, denk je niet?
En wat vraag jij?
Groet, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Ik denk zeker dat het lijstje zo wel kan. Niet overdreven bescheiden maar ook niet te inhalig, precies goed. Ik denk dat Sint het wel kan waarderen. En nu maar hopen dat hij het ook zal hónoreren. Morgenavond weet je het. Vanavond nog eens flink zingen zal geen kwaad kunnen. Ik denk niet dat het erg is als de teksten wat afwijken, het gaat om de bedoeling. Wij zongen vroeger overigens teksvariaties die warschijnlijk níet door Sint op prijs werden gesteld, maar die vertel ik je na het feest wel eens, want misschien zijn ze voor de j.m. te verleidelijk...
Groet, schrvrdzs
p.s. O ja, mijn verlanglijstje. Dat heb ik eerlijk gezegd niet, ik wacht maar af of ik iets krijg. Mijn grootste wens, de film van Joost C., is tenslotte al vervuld.

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Paar letters te weinig hierboven, waarschijnlijk chocoladeletters...
Groet, schrvrdzs
Nu het vermelden van vrfctwrdn 'mainstream' lijkt te worden wou ik er maar eens mee stoppen, maar sommige zijn toch echt té mooi, zoals die van hieronder: 'apheance'. Dat lijkt wel France...

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Geen verlanglijstje? Gelukkig ben je zoet geweest én je zingt de liedjes waarschijnlijk uit je hoofd, ruim voldoende voor kadootjes! Ik vertel de j.m. niets over de variaties, ze zijn al zo druk en wilden het dak opklimmen om te kijken of er al iets in de schoorsteen zat.
Groet, Anna
p.s. Ik weet wat je bedoelt maar zou de vrfctwrdn erg missen, zeker de vrbzngwkknd. Blij dat je nog zo'n mooie doorgeeft. N ntjs nglgd.