Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

donderdag 25 december 2008

Kerstmuis


Omdat het feest is zijn we extra vroeg opgestaan. We hebben al een dikke timp op en de j.j.m. zijn bezig de o.k. te versieren met kerstkransjes en chocolade balletjes in een goud papiertje. Voor de vogels hangen er verse vetbollen met lekkere zaadjes. Zo nu en dan valt er iets naar beneden en dat stoppen de o.m. meteen in hun snuit. Het ruikt heerlijk idtvdb want de meisjes smelten een letter voor de abrikozen-in-een-jasje en de glühwijn zit ook al in een pannetje. Strak even in de koelkast kijken of er Franse kaas is. Nu zeggen de o.m. dat er in het o.p. staat dat Kerstmis niet om eten gaat maar om de boodschappen. Dat is vreemd! Namens de hele bosmuizencommune idtvdb wens ik iedereen die dit leest dan maar een vrolijke Kerst met fijne boodschappen!

5 opmerkingen:

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Ik snap er niks meer van: ik dacht toch echt dat ik vandaag al op je blog gekeken had en dat er toen niks nieuws stond en opeens stond er nu een j.m. met een kerstmuts op met de datum van gisteren erbij.
Ik denk dat ik een beetje in de war ben van alle boodschappen.
Ik heb vandaag een kerstboodschap aan Femke Halsema gestuurd en nu vinden ze hier ihhvo allemaal dat die veel te belerend is.
En mijn pudding die ik zelf nogal bijzonder vond was 'eigenlijk nogal gewoon'.
En Ria van LibraryLingo schreef over de bibliobussen 'het is goed zo'.
Als ik een loungebed had ging ik er acuut op liggen onder een dikke deken. Maar helaas, er staat nog een kerstafwas en een loungebed heb ik niet...
Wat staat die muts die j.m. schattig!
Groet, schrvrdzs

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Hoe kan een pudding 'gewoon' zijn? Iedere pudding is op zijn eigen manier bijzonder. Ik las je 'posting' aan F.H. en je hebt groot gelijk. Bovendien vinden alle j.m. het toch leuk om een bibliotheekpasje te hebben?
Hopelijk is Ria snel weer beter en had je hulp bij de afwas.
Het is koud idtvdb, ik duik het loungebed in, ja, onder een dikke deken en met een muts op.
Groet, Anna
p.s. Je maakt de j.m. erg blij met 'schattig'!

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Je schreef weer erg wijze dingen. Als ik jou toch niet had! Het was dezepudding. Heel makkelijk als je dit trucje weet: leg eerst een klein laagje van het puddingmengsel op de bodem van de schaal, dan blijven de lange vingers goed staan.
Ik had wel hulp bij de afwas, en na allerlei kerstgedoe is een afwas wel even een moment van bezinning...
Ihhvo is het ook wel een beetje koud; geen c.v., net als jullie. Hebben jullie allemaal een muts?
Groet, schrvrdzs
p.s. Heel gek vrfctwrd: 'meneadep'.

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Maar dat is toch een pracht van een pudding! Had je er ook een strik om? Ik krijg er trek van!
Ja, koud hè? Gelukkig hebben we ons wintervachtje en een extra deken op het loungebed. De o.m. met wat minder haar tussen hun oren dragen een muts en onder de o.k. brandt een vuurtje.
Draag je ook dikke sokken?
Brrrr, Anna
p.s. Pas had ik 'emolow' als vrfctwrd. En 'suffi' bij F.H. was nog aardig...

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Van een strik was het deze keer niet gekomen, toen ik hem twee jaar geleden gemaakt had wel.
Ik heb geen dikke sokken, want dan passen m'n schoenen niet meer. Ik heb dunne wollen sokken en die zijn ook wel warm. Een muts heb ik niet.
Dat vuurtje lijkt me erg gezellig. Houden jullie van schaatsen?
Groet, schrvrdzs
p.s. Bij 'emolow' krijg ik geen enkele associatie.