Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

vrijdag 5 december 2008

Heerlijk avondje!

Sinterklaas is geweest! De hele commune is er beduust van. Vanmiddag toen we wakker werden was de schoen bij de kachel leeg en stond er een grote tas met daarin zoveel kadootjes; de j.m. waren door het dolle heen en zelfs de o.m. gingen kijken of er een pakje was met hun naam erop. De tas uitpakken alleen al was een avontuur, we zijn zo verwend!


De Sint moet onze brief goed gelezen hebben want we kregen maar liefst drie heerlijke chocoladeletters: een J en een M voor de j.m. en een A met hazelnoten voor mij. Uit een ander pakje kwamen de marsepeinen muizen en een zak letters om zelf woorden mee te oefenen.
Maar wat we nauwelijks kunnen geloven, de Sint deed ons 'Wilde venkel & rabarber' kado, een prachtig volkstuinboek met heerlijke recepten en nu al goed voor zonnige momenten! Ik word er stil van. En dan was daar ook nog de kaas. Eerst dachten we dat het een echte kaas was, maar hij rammelde vanbinnen! De o.m. zeiden dat het een Trojaanse surprisekaas was en toen we 'm open geknaagd hadden, wat niet meeviel, kwamen er noten uit, heel veel gekruide noten en snoepsinten.


En nu net roepen de j.m. dat er nog meer pakjes uit de kaas komen. De dierenverhalen! Twee boekjes van Beatrix Potter met muizen in de hoofdrol, wat een leuke verrassing!



Bij onze pakjes zat een brief van de Sint die ik zal voorlezen:

Dag Anna en de commune idtvdb,

Hartelijk dank voor jullie mooie brief! Ik las daarin dat jullie het hele jaar lief en oppassend zijn geweest. Dat hadden jullie me eigenlijk niet hoeven vertellen, want ik wist het al. Hóe ik dat weet? Dat is het geheim van Sinterklaas! Ik vind het vooral geweldig dat jullie zo veel lezen. Daar kunnen veel mensen, kinderen en muizen een voorbeeld aan nemen. En dat jij zoveel voorleest Anna, dat vind ik ook heel goed.
Het paard is heel blij met die heerlijke wortel. "Eindelijk eens geen zand tussen mijn kiezen," zei hij. En Piet was erg ontroerd door de appel en het ei. "Het komt haast nooit voor dar er ook iets voor mij bij is," zei hij.
Ik hoop dat jullie de cadeautjes leuk vinden. Ze zijn dik verdiend!

Hartelijk groet van Sint.




Nou en of we de kadootjes leuk vinden en wat een mooie brief! Ik krijg er weer rode oren van. Hartelijk dank Sinterklaas! Ondertussen lezen de j.m. al in hun Beatrix Potter boekjes en de J en de M zijn al aardig aangegeten. Ik neem nog een beker chocolademelk en een lekkere mandarijn en dan ga ik fijn rondneuzen in 'Wilde Venkel & rabarber'.

4 opmerkingen:

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Dit is al de zoveelste keer dat ik denk: was ik er maar bij geweest... Het klinkt zó gezellig met die chocolademelk en die kruidnootjes en die rode oortjes. Grappig hè, dat bij Sinterklaas ook marsepeinen muizen horen. Er bestaan ook marsepeinen kikkers, die zijn misschien wel bij de k&p bezorgd. Hoewel, dat is natuurlijk niet zo handig vanwege hun winterslaap.
Fijn dat jullie een leuke sinterklaasavond gehad hebben, zo weten de j.m. meteen dat er ook zonder internet nog vanalles te beleven valt. Dat wisten ze natuurlijk toch al, maar ik doe graag een beetje belerend zoals je weet.
Hier was sint ook gezellig.
Groet, schrvrdzs

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Ook vandaag heeft de hele commune volop genoten van alle kadootjes. De j.m. spelen met de marsepeinen muizen, lezen in die schattige Beatrix Potter boekjes en overal liggen kruid- en pepernoten en snoepsinterklazen. Het 'Wilde venkel'boek is geweldig, er staan heerlijke dingen in en we gaan snel een recept proberen.
Wat heeft de Sint bij jou door de schoorsteen gegooid?
Groet, Anna en de hele commune idtvdb

Anoniem zei

Gisteren, 12.12, pastinaken aangetroffen in de supermarkt, gekocht (duur!) en klaargemaakt. (lekker!), waarschijnlijk geïnspireerd door het plaatje op jouw blog. In m'n jeugd heb ik ze vaak gegeten, daarna miste ik ze eerlijk gezegd niet, maar als je dan zo'n plaatje ziet, dan blijft er toch iets van hangen. Schrvrdzs zou wel zeggen: een vliegende kraai.... en zo is het maar net.

muizenoor zei

Hallo AvA,
Dan klopt het dus dat pastinaak een 'vergeten' groente is! Wat heb je klaargemaakt? Bijzonder dat een supermarkt pastinaken heeft, als veel mensen ze kopen worden ze vast goedkoper. Vroeger was pastinaak armeluis eten, toen Leiden ontzet werd kreeg de hongerige stadsbevolking hutspot met pastinaken. Gisteren hebben de j.m. nog een pastinaak uitgegraven om door de puree te doen.
Schrijverdezes bedoelt natuurlijk Kwark.
Groet, Anna