Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

dinsdag 23 september 2008

Equinox 2


Hoewel de herfstequinox niet zo uitgebreid gevierd wordt als die van de lente, was dtvdb in een vrolijke bui gisteren. De zon scheen, de j.m deden spelletjes met de k&p en de oudere bosmuizen discussiërden over Epimenides onder de o.k.. En dan was er de opwinding over het grote stuk brnkrdnks van de markt in de stad, ontvangen van onze blgvrndn Schrvrdzs, en bewaard voor deze speciale gelegenheid.
Tien sterke bosmuizen waren er nodig om de kaas uit de koelkast te tillen en nog eens tien om de kaas over de takken naar de o.k. te rollen. Daarna was de trek zo groot dat iedereen een stukje uit de kaas heeft gebeten, zomaar zonder tools, er volgde zelfs een tweede ronde kaashappen omdat de brnkrdnks zo heerlijk rook en smaakte. De rest hebben we netjes in blokjes gesneden, zoals je ziet, en keurig met onze snuit dicht opgegeten. Het toetje bestond uit gevulde hartjes van chocolade, ook een kadootje, en ook reuze lekker.
Om 17.44 lag de hele commune dik en languit in het gras terwijl een oudere bosmuis het verhaal van Persephone en Pluto vertelde en niet voorlas, want het boek is zoek en niemand had zin om het te vinden.


Nu is het dinsdag, ik zal de j.m. eens roepen, ze zijn met z'n allen op zoek naar de Mythen en sagen uit de oude doos. De bus komt zo en 'De brief voor de koning' is nog niet uit. Bovendien willen we de chauffeur laten proeven van de lekkere kaas.

7 opmerkingen:

schrijverdezes zei

Ha Anna,
De herfstequinox zou me zeker ontgaan zijn als jij me er niet op gewezen had. Het feest dat jullie vierden lijkt me ontzettend leuk, zowel het eten als het discussiëren. Fijn dat de brnkrdnks vnd mrkt & de chcltjs vnd Hm wat konden bijdragen aan de feestvreugde. Was er ook nog wat wijn? Jullie zijn de Griekse mythen en sagen toch niet echt kwijt hoop ik?
De foto's zijn ook deze keer weer prachtig! De voorraad ruitjestheedoeken lijkt wel onuitputtelijk.
Is Egel nog langs geweest bij het feest?
Hebben jullie nog boeken geruild vanmiddag, of houden jullie De brief voor de koning nog een tijdje? Vindt de commune het mooi? Ik vermoed dat de jongens j.m. inmiddels allemaal ridder willen worden en de meisjes jonkvrouw, of vergis ik mij?
Groet van schrvrdzs

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Echt heerlijk was het allemaal en er is nog over. Egel at vanavond mee en doet je de groeten, mede dankzij de brnkrdnks kan hij over een poosje dik en wel gaan winterslapen.
De mythen en sagen zijn inmiddels ook terecht, ze lagen in de wasmand onder een ruitjestheedoek.
Heb je trek in wijn? Aagje M. stuurde pas nog een Pouilly-Fumè, erg lekker en nog lang niet op.
De commune vindt Dbvdk prachtig, de j.j.m. willen Tiuri zijn en de meisjes Lavinia. Vanmiddag ons boek verlengd in de bus, nog twee hoofdstukken en we weten hoe het afloopt.
VLVG udtvdb, Anna en de commune.

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Wat zijn berichten udtvdb toch altijd een genoegen om te lezen. (Ik geef toe dat dit erg truttig klinkt, maar het is wél zo.) Leuk dat Egel ook kaas lust (of is dat eigenlijk niet zo leuk?).
Fijn dat De brief voor de koning in de smaak valt. Ik vond het zelf ook prachtig en dat geldt voor iedereen hier in huis. En ik heb goed nieuws voor jullie, voor het geval de chauffeur dat misschien nog niet gezegd heeft: er is ook een vervolg: Geheimen van het wilde woud. Ook prachtig. Niet onmogelijk dat sommige jongens j.m. dan tijdelijk toch iets anders willen zijn dan Tiuri, maar dat merk je vanzelf.
Waarom is uw schild wit?
Groets & goeds, schrvrdzs

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Dat vergat ik nog: een glaasje wijn zou er zeker ingaan! Hoe pakken we dat aan, via de mollentelefoongang misschien?
Groet van schvrdzs

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Dat is fijn om te horen, ik vind er niets truttigs aan hoor.
Egel lust van alles, heb je gezien wat hij op de foto aan het eten is?
We hebben voorlopig genoeg kaas dus is Egel meer dan welkom.
De hele commune leeft mee met Tiuri en Piak die nu in de Maanheuvels zijn. Spannend. 'Gaat het tweede deel ook over Tiuri en Piak?', vragen de j.m..
Omdat in wit alle kleuren zijn.
Groet, Anna

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Flessenpost?

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Ja, flessenpost! Dat is het. Ik kijk er naar uit.
Groet van schrvrdzs
'wmrcezbn', het wordt steeds gekker...