Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

woensdag 8 oktober 2008

Kndrbknwk

Gisteren had de chauffeur van de bibliobus iets spannends voor de j.m. bedacht: een ballonvaart aan een kinderboekenweekballon!


Een ballon met drie j.m. eronder vertrok vanaf de balie, steeg op langs de oudemensenboeken en de DVD's, tussen de vlaggetjes en ballonnen door de trap op naar de kinderboeken, draaide precies op tijd bij de Tina's doordat het dakluik een stukje openstond, en zweefde weer terug via de studeerboeken. Vanuit hun mand hadden de j.m. een prachtig uitzicht over alle boeken en de chauffeur maakte foto's. De j.m. vonden het megatof en hebben de hele dag niet geslapen.
'Anna Anna, de foto's zijn binnen,' riepen ze net, ze willen de eerste bosmuizen in een luchtballon op het internet zijn.


foto's: chauffeur van de bibliobus

16 opmerkingen:

Aagje M zei

Hoi Anna,

Wat leuk, een ballonvaart voor de j.m.! Ik kan me voorstellen dat ze dat echt geweldig vonden. Toevallig heb ik een paar weken geleden zelf ook een ballonvaart gemaakt. Samen met mijn vader en broer. Dat was nog een kadootje voor onze vader. Vorig jaar 80 is geworden. Hij vond het als toch wel o.m. helemaal fantastisch. Als hij 90 zou mogen worden wil hij wel weer!

Groet,
Aagje M, (tegenwoordig ook wel: groothertogin van Nijverdal tot Lettele)

o ja: mijn broer en ik vonden het ook heel erg leuk.

muizenoor zei

Hoi Aagje,
Dat je vader nog wel een keer wil kan ik me goed voorstellen, en wat een origineel kado!
De j.m. vragen hoe hoog jullie hebben gevaren en ging de landing goed?
Groet, Anna en de j.m.

p.s. Hoe spreek je een groothertogin aan?

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Dat zie ik nu pas, terwijl het er gisteren al op stond... Dat komt er nou van als je geen fiets hebt. (Schreef ik dat niet al eens eerder?) Prachtig! Wat een goed idee van de chauffeur en wat zullen de j.m. genoten hebben. Ben je er zelf ook nog in geweest? Jammer dat de prinses er niet bij was, dan zou ze gezien hebben hoe fijn de bus is. En jammer dat ik er zelf niet bij was... Maar door de foto's lijkt het bijna of het wel zo was.
Groet van schrvrdzs
p.s. Gstrn Ggntsbnn ggtn. Lkkr!

schrijverdezes zei

p.s. De foto's zijn al net zo mooi als die van de j.m. zelf!

Maaike zei

Dag Anna,

Wat een mooi avontuur hebben de j.m. weer beleefd zeg! Met jaloezie lees ik over de ballonvaart. Het geeft ook vast een hele aparte kijk op de bibliobus, op deze manier!
Super!

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Een Netvibes fiets met lekke banden, best herkenbaar.
Ik ben na de j.m. geweest en het voelde alsof ik zelf een beetje een prinses was of een puddingvliegje, zo luchtig. Ja, wij hadden het zeker leuk gevonden met jou erbij!
Groet, Anna
p.s. Vndg Ggnts ggtn. Lk!

muizenoor zei

Hallo Maaike,
Dat is waar over de aparte kijk; zo zagen we zelfs de boeken op de hoogste planken, al zijn die voor ons nog wat te moeilijk.
Misschien zou iedereen een keer een ballonvaart moeten maken, het is zo leuk!

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Ik had na het lezen van het ballonverhaal meteen de neiging kaas te gaan sturen uit dankbaarheid & als een soort belonig omdat het zo mooi was. Die neiging heb ik even onderdrukt en dat is achteraf maar goed ook. Vandaag stond nl. bij 'Marjolein Natuurlijk' een schaaltje met blokjes kaas op de toonbank. Die bleek erg lekker en ik vroeg wat voor kaas het was: preikiemenkaas. Nu weet jij veel meer van kaas dan ik, maar ik heb een kleine hoop dat ik je hiermee toch iets nieuws vertel. Hoe dan ook, hij komt eraan! Dinsdag met de TNT vermoed ik, dus dat wordt een drukke dag. Als TNT op tijd is kun je de chauffeur van de bus misschien meteen een paar plakjes geven voor op zijn boterham.
Grote van schrvrdzs

schrijverdezes zei

p.s. Grote moet natuurlijk groet zijn.
Grote groet van schrvrdzs

muizenoor zei

Ha Schrijver,
De ontdekking van preikiemenkaas is groot nieuws idtvdb, de commune is anoniem van mening dat je pionierswerk verricht op kaasgebied. Erg bedankt dat je ons laat proeven, de j.m. zijn de kaas al aan het googelen. En de communes bij jou in de buurt boffen maar met zo'n winkel.
Door alle drukte rondom de ballonvaart heb ik je nog niet verteld hoe lekker de worteltjes met gorgonzolasaus smaakten! Zo kregen we samen de j.m. toch even stil. Waar zijn ze trouwens...
Megagrote groet terug, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Zoals bekend ben ik dol op anonieme meningen!
En, waar waren ze?
Was de kaas te googelen?
Groet van schrvrdzs

muizenoor zei

Ha Schrijver,
De j.m. staan aan de dijk te wachten op de postbode en met een egel te kletsen over de ballonvaart.
De prkmks gevonden bij 'de groene winkel', helaas niets te zien of te besnuffelen; dat wordt een ksvrrssng volgende week!
Groet, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Dan staan ze er wel érg vroeg! Het wordt mistig vannacht, dus haal ze maar binnen. Is het dé egel (ik bedoel Egel) of een andere? Die past natuurlijk niet in het ballonmandje, jammer voor hem, ik voel mee.
Ik googelde ook even, maar vond de prkmks niet. Wat zijn die j.m. toch knap.
Groet van schrvrdzs
p.s. De Ggntsbnn lijken me ook wel geschikt voor mnstrnsp, wat denk jij? Wel een beetje grensoverschrijdend natuurlijk.

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Ja, het was Egel. De j.m. hadden gezegd dat hij te dik was voor de mand en hij was verdrietig. Gelukkig was daar jouw fijne reaktie die Egel wat opvrolijkte en de j.m. willen wel een mand voor Egel timmeren.
Groet, Anna
p.s. Mnstrnsp mt Ggnts, lijkt mij btnlnds lkkr!

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Het is nooit leuk om te horen dat je ergens te dik voor bent. Maar wie gaat winterslapen moet zich rond eten.
Is er eigenlijk nog iets van die treinreis gekomen? Of was ballonvaren al spannend genoeg? Je kunt niet elke dag wakker blijven tenslotte, al denken de j.m. daar misschien anders over.
Groet van schrvrdzs

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Het bovenstaande schreef ik vóór ik het vliegtuig ontdekte. Daar vebleekt elke trein bij natuurlijk. Een nadeel is wel dat er dan geen konijn mee kan.
Groet, schrvrdzs