Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

zaterdag 12 juni 2010

Over Banksy gesproken

Deze 'Banksy' vonden de j.m. op het blog van de Partij voor de Dieren. Hij staat op een boerenschuur in de buurt van Den Bosch.


Alle dieren idtvdb en de tuinen ernaast en aan de dijk zijn woensdag opgebleven om te horen hoeveel stemmen de Partij voor de Dieren had gekregen. Het was een lange nacht, zeker voor de lammetjes verderop, maar het was het waard. Wat zijn we blij dat Marianne en Esther allebei kunnen blijven om te zorgen dat de dieren in Nederland een beter leven krijgen.
Hoera! Gefeliciteerd PvdD! En bedankt Schrijverdezes en alle mensen die een kruisje door het dierenhokje hebben gezet.

8 opmerkingen:

schrijverdezes zei

Mooi! Er woont vast ook een commune in die schuur. Hebben jullie contact?
Ik ging woensdag om twee uur naar bed en toen was er nog maar een zetel voor de PvdD en ik dacht dat dat wel zo zou blijven. Ik was dus blij verrast toen ik later hoorde dat het er twee waren geworden.
Gebeurt er toch nog eens iets leuks...
Ik hoop dat de partij, ook al zijn ze maar met twee mensen in de 2e kamer, veel goeds voor de dieren voor elkaar kan krijgen, in de eerste plaats voor de dieren die in de bio-industrie leven, al kun je dat 'leven' beter tussen aanhalingstekens zetten.
Groet, schrvrdzs

schrijverdezes zei

Mooi woordspeling trouwens: een kruisje door het dierenhokje zetten.

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Bij ons was het net zo, eerst waren we teleurgesteld en later o zo blij dat die ene zetel toch niet verloren was. Vooral de kippen hadden het niet meer, compleet van de leg.
Wat je zegt, een leven in de bio-industrie (tegenwoordig vee-industrie) is geen leven, om over de laboratoriumdieren maar te zwijgen.
Groet, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Het woord vee-industrie kende ik nog niet, maar het is eigenlijk duidelijker dan bio-industrie. Zo hoor je nog beter dat het niet deugt.
Groet, schrvrdzs
p.s. Ben jij eigenlijk lid van de PvdD?

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Er waren inderdaad mensen die bij het woord 'bio-industrie' aan 'biologisch' dachten, vandaar vee-industrie.
Dat zou wat zijn, een bosmuis die lid wordt van een politieke partij, denk je dat het kan? Ben jij lid?
Groet, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
'Intensieve veehouderij', die term kende ik wel, maar dat bedacht ik pas later.
Ik denk eerlijk gezegd dat een bosmuis geen partijlid kan worden. Je zult er vast geld voor moeten hebben. Maar ik kan mij vergissen. Zelf ben ik geen lid. Ik heb er wel eens aan gedacht, maar daar is het tot nu toe bij gebleven.
Groet, schrvrdzs

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Misschien kan een gewone bosmuis geen lid worden, maar een bloggende bosmuis met een bibliotheekpasje én een 23dingen-diploma, dat is wel even andere kaas!
Groet, Anna
'spider'

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Zeker weten! Ze zouden je erelid moeten maken.
Groet, schrvrdzs