Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

donderdag 25 juni 2009

Logeereend


Of er nog wat gebeurt idtvdb? Ja hoor. We hebben een nieuw leesdier uit de bibliobus! Het is Emma het eendje. Emma ziet er schattig uit en haar hobby is zwemmen. Net als Nico heeft ze het soms helemaal niet naar haar zin bij de mensen die haar mee naar huis nemen. Te weinig zwemgelegenheid en te vaak oud brood, zelfs een keer met schimmelplekjes! Goed idee van de chauffeur om Emma een paar weken bij ons te laten wonen. Hier zwemt ze van vroeg tot laat en de k&p leren haar onderwaterkijken, vlinderslag en vreemdedingenopduiken. En j.m. vangen. Niet onze j.m. natuurlijk, maar wel dik handig!

16 opmerkingen:

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Gelukkig, weer nieuws! Ik was al bang dat jullie laptop kapot was.
Het begint idtvdb een soort vakantiekolonie voor boekenbusbleekneusjes te worden. Emma wil vast nooit meer terug, dat wordt nog een probleem. Wat doet die geranium met het zwartje hartje het mooi (ik zie het toch goed dat het een geranium is?).
Ik vraag me de hele tijd af wat voor j.m. Emma vangt, maar ik kan niks bedenken.
Hou je zelf ook van zwemmen?
Groet, schrvrdzs

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Jonge muggen?
Groet, schrvrdzs

muizenoor zei

Ha Schrijver,
De chauffeur heeft Emma op een dubbele uitleentermijn gezet zodat ze deze zomer al haar diploma's kan halen idvvdb. Een makkie voor Emma, ze doet ons allemaal paf staan met haar zwemvorderingen. Ik zou best wel van zwemmen willen houden, maar ik krijg altijd water in m'n oren. En jij?
Ja, mooi hè, (en goed gezien!) het is een geranium psilostemon.
Wist je het vanmorgen ineens van de j.m.? Dan heb je vast goed geslapen. Idtvdb is het erg warm.
Groet, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Ik vermoedde het gisteravond al van die j.m., maar ik dacht eigenlijk dat jullie alle dieren, hoe lastig ze ook misschien zijn, met rust lieten. Dat komt door de munthaantjes, die mochten toch gewoon de munt opeten.
Psilostemon, ik wist het, maar ik kon er niet opkomen. Ik heb hem zelf ook, alleen bloeit hij niet zo erg. Het is nogal donker in mijn tuin, daar zal het wel door komen.
Ja, het is warm. Hier ook. Dat slaapt niet zo lekker.
Ik zwem wel graag en van water in mijn oren heb ik geen last. Maar ik zwem niet vaak, want er is hier geen zwemwater in de buurt.
Kan Emma ook reddend zwemmen en snorkelen?
Groet, schrvrdzs

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Wij wel, maar Emma niet. Het is haar natuur en daarom doet ze het, dat zeggen de o.m.. De muntkevers mogen de munt helemaal niet opeten, maar ze lusten niets anders en niemand idtvdb lust taaie muntkevers.
Emma kan snorkelen zonder snorkel. Het heet dan anders. En binnenkort gaat ze een kikker redden die dan doet alsof hij kiespijn heeft.
Geen zwemwater? Dan kom je toch bij ons in de vijver, gezellig voor Emma en de k&p.
Wat leuk dat je ook een psilostemon hebt, geranium 2.0!
Groet, Anna
'sandesi'

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Zijn er dit jaar weer muntkevers idtvdb?
Waarom doet die kikker dan alsof hij kiespijn heeft? Is dat om het spannender te maken?
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik wel tussen de k&p durf te zwemmen, maar in elk geval leuk dat het zou mogen.
Ik heb mijn psilostemon op de markt gekocht, een paar weken geleden.
Groet, schrvrdzs
'yodyhemp'

muizenoor zei

Ha Schrijver,
De muntkevers zijn niet weg geweest! In de herfst zochten ze een plekje om te gaan slapen en nog voor de lente-equinox zaten ze alweer aan de verse munt. Alles opgegeten.
Kiespijn leek de k&p een goed idee. Het is niet zo ingrijpend en er is iets te redden aan.
Een psilostemon gewoon op de markt? Dat is mazzel!Ik weet dat de buurvrouw naar een kwekerij ver weg is gegaan om een psilostemon te kopen. Dat was wel vroeger.
Groet, Anna
'foolous'

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Vanmiddag was ik even op een balkon in Delft, daar stonden 3 muntplantjes en geen munthaantje te zien. Het is ongelijk verdeeld op de wereld. Ze stonden daar vanwege een of andere cocktail met rum (met een moeilijk naam die ik niet meer weet) waar munt in moet.
Ik snap het van de kiespijn. Normaal gesproken redt men iemand uit het water als hij/zij dreigt te verdrinken, maar dit kan natuurlijk ook.
Ze hadden de psilostemon gisteren nog steeds op de markt, 2 voor 5 euro als ik me goed herinner. Dit voor het geval je buurvrouw er nog een paar zou willen. Kan ze meteen even langs de kaasboer...
Wij hebben op het werk een boek dat Vroeger toen alles nog leuk was heet.
Groet, schrvrdzs
'unbraf'

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Bedoel je een Mojito? En, lekker?
Goed plan van de kaasboer!
Trash heeft een nummer dat 'Vroeger was het leuker' heet.
Groet, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Ik denk dat ik inderdaad een Mojito bedoelde. Maar hij is mij niet geserveerd, dus ik weet niet of ik hem lekker vind. (Ik vermoed van wel overigens.)
Is dat nummer van Trash ergens te beluisteren?
Groet, schrvrdzs
Gek vrfctwrd: couwxnki
Ik deed het blijkbaar fout, nu 'nonstica'

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Ik heb aan Trash gevraagd of 'Vroeger was het leuker' ergens staat, de j.m. hebben niets kunnen googelen.
Als die muntkevers nou eens ophoepelden en we rum hadden dan gingen we Mojito's maken idtvdb.
Groet, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Als het zover komt word ik graag uitgenodigd. Ik wil ook wel een zakje munt van AH meebrengen... Of een muntplantje van Gimsel.
Groet, schrvrdzs

schrijverdezes zei

O ja, en dan die rum nog. Utopisch, al met al...

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Als je toch bij AH bent: limoenen, rietsuiker, ijs en spuitwater. Wat is spuitwater?
Groet, Anna

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Kijk, zo moet het!
Groet, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Volgens mij moet zo'n mojito heel gezond zijn. Wat spuitwater is weet ik ook niet, een soort Spa-rood misschien?
Groet, schrvrdzs