Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

zondag 26 april 2009

Nico


Dit is Nico de Muis uit het boek 'Nico de Muis'. De j.m. hebben Nico geleend in de bibliotheekbus en hij heeft het reuze naar zijn zin idtvdb. Als boekenmuis is het maar afwachten wie je meeneemt en waar je gaat logeren. Zo zag Nico er een beetje scharrig uit en rook hij naar afhaalchinees. En hij zei niet veel. De j.m. hebben de teil vol laten lopen en Nico flink de oren gewassen. Een wereld van verschil: Nico is weer helemaal zichzelf. Hij ruikt naar lentemuis en kaas en vraagt de hele tijd wanneer we weer gaan eten.
Vandaag hebben de j.m. boerenkaasmuffins gebakken en Nico heeft er al twee op. Dat vinden we niks erg, maar daarnet paste Nico's snuit niet meer door het boekengat en dinsdag moet hij terug! Stel je voor dat Nico geplet wordt tussen de bramen en de poes op de andere bladzijde! De j.m. zijn al druk aan het googelen of we Nico elektronisch kunnen verlengen.

4 opmerkingen:

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Ik wist niet dat er ook muizen bestaan die in een boek wonen. Of begrijp ik het verkeerd? Nico ziet er met die frisse oren heel leuk uit! Fijn dat hij zo goed eet, maar inderdaad wel een beetje een probleem dat hij niet meer door het gat kan. Ik hoop dat het elektronisch verlengen gaat lukken, want hij wil zelf ook vast nog wel wat langer idtvdb blijven. Alleen wordt het probleem van het gat daar waarschijnlijk niet minder op...
Wat heb je mooie nieuwe foto's in de zijbalk gezet! Hoewel ik de papaver wel een beetje mis.
Ik zou best een kaasmuffin lusten.
Over kaas gesproken, het is alweer lang geleden dat ik iets gestuurd heb, maar dat kan ik meteen goedmaken want ik heb gisteren op de markt een stuk vjrg brnks gekocht. Het komt eraan!
Groet, schrvrdzs

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Nee, goed begrepen en nu je het zegt, Nico is best wel knap voor een boekenmuis.
Vrjrg brnks! Daar maak je ons blij mee want het is de j.m. gelukt om Nico te verlengen. De kaasmuffins zijn jammer genoeg al op en Nico eet nu een vlgtgcrckr mt pndks.
De foto's komen van de j.m., ik zal ze vragen wat er met de papaver gebeurd is. Hoe gaat het met jouw zaadjes?
Groet, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Gelukkig begreep je dat vjrg eigenlijk vrjrg moest zijn. Hoeveel letters kun je weglaten voor het écht onbegrijpelijk wordt?
Ik vind een vlgtgcrckr met gtnks altijd heel lekker, met pndks heb ik het nog nooit geprobeerd. Momenteel heb ik de verkeerde vlgtgcrkrs, nl. 'Voltarwe', die smaken een stuk minder dan de sesamcrackers. Maar ze moeten ook op natuurlijk.
Ik heb nog een bericht voor je waar je hopelijk niet al te treurig van wordt: ik moet je de groeten doen van een zacht konijn, een vrolijke slingeraap en een stoere hond. Ik heb ze vandaag ontmoet, ze wonen nog steeds in de bus en denken nog vaak aan jullie. Het konijn had er duidelijk behoefte aan om geaaid te worden, dus dat heb ik gedaan. De bus waar ze in wonen wordt nu een bus met alleen maar kinderboeken, dus met dat aaien zal het verder wel goedkomen. Maar ze zeiden dat ze veel liever weer elke dinsdag naar de dijk zouden gaan om met jou en de j.m. te praten en wortel udtvdb te knabbelen (konijn en aap) of een stuk vlgtgcrckr te eten (hond).
Tja, het leven is hard.
Groet, schrvrdzs

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Over ks kunnen we krt zn! En de vrjrg brn is aangekomen! Ondanks de regen stonden de j.m. al vroeg aan de dijk en ze roken het pakje al voordat de postbode de hoek om kwam. Vlgtgcrckrs mt vrjrg brnks, heerlijk! En bedankt! Nico is helemaal in z'n sas, ik denk dat hij zelfs die melige vltrw variant zou lusten.
Wat leuk, het zachte konijn, de vrolijke slingeraap en de stoere hond! Wil je ze de groeten terug doen? Fijn dat je het konijn wat aandacht hebt gegeven, zo ging het altijd. Ik denk dat het wel goed met ze komt tussen de kinderboeken want daar staan veel dieren in. Als het kan sturen we een wortel udtvdb op hoor! En dan geef jij je vltrwvlgtgcrckrs aan de stoere hond.
Nogmaals groeten terug van de hele commune idtvdb en Nico.
Groet, Anna