Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

dinsdag 24 februari 2009

Dokter De Soto


Vanmiddag heeft de chauffeur het aangevraagde boek van de muizen-tandarts 'Dokter De Soto' voorgelezen. Niet helemaal natuurlijk, maar wel een flink stuk, totdat we niet meer zo bleek zagen. We zijn er nu zelfs trots op dat Dokter De Soto, samen met zijn vrouw, die assistente is, allerlei dieren met een zere snuit beter maakt. Ook grote beesten!


Alleen gevaarlijke dieren worden door Dokter De Soto niet binnengelaten. Dan staat er op een dag een vos met erge kiespijn op de stoep. Dokter De Soto en zijn vrouw hebben medelijden en smeden een slim behandelplan om de sluwe vos aan een nieuwe kies te helpen.



Dokter De Soto is een aanrader voor j.m. met een gaatje. William Steig maakte er een leerzaam boek met grappige tekeningen van.

En Tenaanval: Bedankt voor de leestip, het boek gaat op onze muizenplank!

7 opmerkingen:

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Wat een mooie plaatjes! Ik had niet verwacht dat Dokter De Soto een muis was. Ik dacht aan een mens, maar dit is veel leuker!
Aardig van de chauffeur dat hij jullie voorlas, was dat speciaal vanwege het enge? Of hoort het bij de service van de nieuwe bus?
Ik ben wel benieuwd hoe ze dat met die vos hebben opgelost.
Groet, schrbvrdzs

schrijverdezes zei

Wat die b betekent weet ik ook niet.
'exesit'

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Toen Tenaanval vertelde dat Dokter De Soto een muis was wisten we niet wat we hoorden: dat een muis tandarts kan zijn! Knap hè? Maar ook een beetje eng. Gelukkig is het deze week schoolvakantie en had de chauffeur tijd om voor te lezen en uit te leggen wat lachgas is. Hoe het met de vos afloopt ga ik hier maar niet verklappen, maar het is slim en grappig.
Groet, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Ik had niet verwacht dat Dokter De Soto een muis zou zijn, maar dat een muis tandarts kan worden verbaast me niks. Een vliegtuig bouwen lijkt me minstens zo moeilijk en dat kan een muis toch ook? Waarom vind je het eng dat een muis tandarts kan worden?
Groet, schrvrdzs
p.s. Ga je van lachgas echt lachen?

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Een vliegtuig ontwerpen is misschien niet makkelijk, maar de tandarts is enger. Hoewel...
Ja, van lachgas kun je een lachbui krijgen, maar ook heel misselijk worden en dat is dan weer niet zo leuk. Gediplomeerde muis-tandartsen weten natuurlijk precies hoeveel lachgas bij welk dier hoort.
Groet, Anna
p.s. Ga je weleens naar de tandarts? Vraag of je een keer lachgas mag proberen!

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Ik ga wel eens naar de tandarts en beleef daar altijd vanalles. Ik geloof dat ik dat lachgas maar laat zitten...
Groet, schrvrdzs

Anoniem zei

Anna,
Graag gedaan!
Ben blij dat de j.m. het ook mooi vonden.
groet, Tenaanval