Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

dinsdag 29 januari 2013

Naar Panama


Toen ik pas een recensie las op het blog van onze blogvriendin Schrijverdezes, moest ik heel erg denken aan een boek van Janosch. Janosch is een schrijver uit Duitsland of Polen. Het boek heet 'O, wat mooi is Panama' en gaat over Kleine Beer en Kleine Tijger die op reis gaan naar Panama omdat het daar zo heerlijk naar bananen ruikt. Maar waar is Panama precies?
Het is een leuk en leerzaam verhaal en nu vonden de j.m. ook nog dit filmpje!



Vannacht was ik aan het bedenken hoe het zou zijn als dtvdb helemaal naar bananen rook. Misschien wel lekker, vond ik, maar niet zo lekker als lavendel. Of basilicum. Wat kan een bosmuis toch verlangen naar een geurig takje vers koningskruid, vooral als het er niet is. Of de lucht van chocoladekoekjes in de oven. Maar opeens wist ik het! Dtvdb zou moeten ruiken naar een tosti geitenkaas met honing en tijm! Toen merkten de o.m. op dat als dtvdb heel de tijd naar kaas zou ruiken, ik geen tosti geitenkaas meer zou lusten. Daar kan ik mij helemaal niets bij voorstellen.

2 opmerkingen:

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Ik had een hele tijd niets op mijn blog geschreven en daarom ook niet aan het jouwe gedacht en nu blijkt er al weken een nieuwe 'posting' op te staan! En nog wel over een van mijn lievelingsboeken. Ik heb het niet zo erg lang geleden nog eens gelezen, dat wil zeggen voorgelezen aan de voorleeskinderen die ik toen had.
Door welk boek waar ik op mijn blog over schreef moest je eraan denken?
Een tosti met geitenkaas, honing en thijm, dat lijkt me érg lekker.
Hier in huis ruikt het al een paar dagen van onder tot boven naar camembert. Dat komt door een stukje camembert dat in de koelkast ligt. Het is nu bijna op.
Groet, schrvrdzs

p.s. Ik vind het boek beter dan de film. En jij?

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Ik was ook helemaal vergeten te kijken of er al een reactie was! Fijn dat 'Panama' een van je favorieten is, dat schept een band. Maar om op je vraag terug te komen, ik weet niet meer door welk boek het kwam.
Een tosti met geitenkaas, honing en tijm is dik lekker! Naar welke kaas ruikt je huis nu? Gorgonzola is ook fijn.
Groet, Anna

p.s. Ja, de literatuur wint het weer van de film. Hoewel niet alle j.m. het daar mee eens zijn. 'Hola ratón!' zeggen ze nu tegen elkaar.