Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

dinsdag 11 november 2008

Dagdromen....

Uit het o.p.:

"Op dinsdag 11 november organiseert de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW ) de ‘Dag van de droom’; een dag waarop wetenschappers en kunstenaars hun licht laten schijnen over het raadselachtige fenomeen ‘dromen’."



Om niets te missen zijn we bij zonsopkomst meteen begonnen. De hele commune ligt plat in het kolenhok te dagdromen, te zuchten, om te draaien en uit te rekken om daarna weer verder te dagdromen. Er branden kaarsen en een vuurtje in de houtkachel, het luik staat open voor nieuwe dromen, er zijn warme dekens en dagdroomthee en het ruikt heerlijk naar lavendel en nog iets. Af en toe staat er iemand op om een vluchtige droom op het zwarte bord te schrijven, of om buiten te dagdromen in het zonnetje op de bank onder de oude kers.



Het bord raakt al aardig vol, dat is mooi want na zonsondergang is er een fenomenale thema-avond idtvdb met halloweenpompoen-pompoensoep, kunstig gepofte kastanjes en raadselachtige kaashapjes met mosterdroom.
Dieren uit naburige tuinen zijn natuurlijk welkom om mee te dromen en na te praten. Ik droom weer verder.

20 opmerkingen:

schrijverdezes zei

O Anna, was ik maar een dier uit een naburige tuin... Dan wist ik het wel. Soms is het niet leuk om een niet-naburig mens te zijn. Pompoensoep, heerlijk... Raadselachtige kaashapjes, o wat zouden dat toch zijn...
Wat een prachtig verhaal! Zou een takje lavendel onder mijn kussen ervoor kunnen zorgen dat ik ook van al die dingen ging dromen? Ik ga het in elk geval proberen. Wat was ding 10 ook alweer?
Met dromerige groet, schrvrdzs
p.s. Er blijft toch wel iemand wakker om op die kaarsen te letten hoop ik?

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Heb je een takje lavendel? Dan gaat het vast lukken. Ding 10 was Del.icio.us, met die rare punten, maar wel erg lkkr.
De meeste dagdromen zijn inmiddels besproken en over een paar minuten verhuizen ze naar een andere dag, dus de kaarsen kunnen uit.
Er is nog pompoensoep trouwens, de kaashapjes zijn op helaas.
Van die dromerige groet vallen m'n ogen bijna alweer dicht...
VLVG, Anna
p.s. Ben benieuwd of het dromen is gelukt en waarvan je droomde.

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Ik ben bang dat ik zo 1,2,3 geen takje lavendel heb. Maar misschien helpt het ook al als ik probeer me de geur voor te stellen als ik zometeen in bed lig. En dan neem ik eerst nog een stukje prkmnks met een glaasje wijn. En dan zeg ik 'de dromen komen', net zoals de kleine Tijger (geloof ik).
Ik heb nog wel een pompoen! Daar kan ik morgen soep van maken.
Groet, schrvrdz
'teskents'
p.s. Ik ben wel blij dat die kaarsen uit zijn.
p.p.s. Ik ben ook benieuwd of het dromen gaat lukken. Zou het op de 12e ook nog wel kunnen?

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Ga je vandaag dagdromen? Ik denk dat het wel kan, al is het dan niet meer wetenschappelijk.
Leuk en lkkr dat je morgen ook pmpnsp gaat maken!
'De dromen komen' zeggen, deed kleine Tijger dat? Wat is kleine Tijger toch knap!
Even idt kijken voor lavendel.
Wltrstn, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Met het nachtdromen, waar ik eerst op hoopte, is het niks geworden: geen droom te bespeuren. Maar misschien komt er nog een dagdroom. Wetenschapplijk of niet, dat maakt me niks uit.
Ik weet niet meer zeker of het de Kleine Tijger was eerlijk gezegd, misschien was het wel de Kleine Beer tegen de Kleine Tijger. Ik vergeet wel eens wat, nu ook al weer dat ik een pompoensoepplan had, maar gelukkig herinner jij me er aan. Ik moet nog wel een recept opzoeken.
Groet, schrvrdzs
'niness'

muizenoor zei

Ha Schrijver,
De dagdromen zijn een stuk lichter dan de nachtdromen, maar wel het raam op een harretje zetten!
De Kleine Beer én de Kleine Tijger die samen gaan dromen, nog beter.
Is de soep al klaar?
Groet, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
De soep is nog niet klaar want ik verkeer in tweestrijd over welke staafmixer ik zal kopen. Heb jij een tip?
'I'll let you be in my dreams if I can be in yours.' Die is van Bob Dylan.
Groet, schrvrdzs
'warkie'

muizenoor zei

Ha Schrijver.
Een staafmixer die makkelijk schoon te maken is, altijd handig, en niet van kunststof maar van RVS. Wij hebben er een van Braun.
Heb je al een recept gegoogeld?
Mooi van BD, even zuchten...
Groet, Anna
Warkie? Hier 'nuchi'.

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Ik twijfelde tussen Tefal en Braun. Misschien doe ik dan maar Braun. Maar die was weer van kunststof geloof ik. Wat is het leven toch ingewikkeld.
Nee, nog geen recept gegoegeld, wel in een kookboek wat gezien. Moest met ui en bouilloin. Nog tips voor extra ingrediënten?
Wat ik nog vergat te vragen: bedoelde je mosterd-room of moster-droom?
Groet, schrvrdzs
'tessle'

schrijverdezes zei

p.s. Excuus voor de schrijffouten, al zijn ze eigenlijk wel leuk. Haastige spoed in de lunchpauze.
'pheame'

muizenoor zei

Ha Schrijver,
De j.m. zijn een Braun RVS staafmixer aan het goegelen.
Mosterdroom bedoelde ik , voor bij de kaashapjes.
Groet, Anna
'logistico'

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Maak je mosterdroom ook met een staafmixer?
Groet, schrvrdzs
'forapha'

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Nee, met een ouderwetse prikvork.
Mosterd+room, even roeren: klaar!
Groet, Anna
p.s. De meisjes j.m. doen tijm in de pompoensoep, als je restjes prei, winterwortel of pastinaak hebt kan dat ook meepruttelen.
'En een aardappel' roepen de m.j.m. Nou, je hebt het gehoord, ook een aardappel.
Eet smakelijk! Anna
Geen wrd want ntjs nglgd

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Slagroom of zure room?
Bedank a.u.b. de m.j.m. voor de adviezen! Ik word wel nieuwsgierig naar wat de j.j.m. in de soep doen, of maken die nooit soep?
Ik ben overigens nog steeds niet geslaagd in het vinden van de juiste staafmixer...
Het liefst zou ik een goede hebben zonder allerlei extra's, want ik heb ook al een keukenmachine. Maar de staafmixers zonder extra bak en
mes enz. zijn weer van kunsstof en hebben een laag wattage. Ik liep van Blokker naar De Bijenkorf en kwam er niet uit en nam uit frustratie een patatje van Bram Ladage hoewel ik weet dat het niet lekker is.
Groet, schrvrdzs
'wuncitic'

schrijverdezes zei

Bedoeld was: kunststof.
'bachauc'

muizenoor zei

Ha Schrijver,

Crème fraîche.
We hebben hier idtvdb nog niet gegeten en krijgen nu trek in van alles; patat van BL, pmpnsp met tm, maar vooral: Kstrt!
Jammer dat het niet gelukt is met de staafmixer, hoe moet dat nu? Kan een keukenmachine niet pureren?
De j.j.m. zorgen voor de groenten. Ook nog een hele nachtklus zo'n pastinaak uitgraven, en wat denk je van een winterwortel?
Groet, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Nou, wat betreft de kaaskaart moet er binnenkort iets gebeuren als ik mij niet vergis in de aard van de verrassing.
Lijkt me inderdaad een heel karwei om een winterwortel op te spitten. Hoeveel j.m. zijn daar voor nodig?
Hoe een pastinaak er uitziet weet ik eerlijk gezegd niet goed. Torpedovormig?
Het handige aan een staafmixer leek me dat je hem in de pan kunt houden. Bij een keukemachine moet je alles weer overscheppen en daar knoei ik altijd erg bij.
Groet, schrvrdzs
'aloge'

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Ik snap het van de staafmixer, wij hebben hier geen keukenmachine dus ook geen idee wat je daar allemaal mee kunt. Noten malen?
De j.m. graven met z'n allen, en als de winterwortel erg dik is komen er bosmuizen udtvdb meehelpen. Maar wie denkt er nu nog aan winterwortel? Juist!
Groet, Anna

schrijverdezes zei

Ha Anna,
Bedoel je het paard van Sinterklaas?
Groet, schrvrdzs

muizenoor zei

Ha Schrijver,
Ja natuurlijk, die ook!
Groet, Anna