Want wat ook een ander zegt, er is kaas genoeg

maandag 28 januari 2008

Ding# 2


Dit was waarom ik de moed even liet zakken. Ik had hulp van een andere muis en alvast wat gebruikersnamen verzonnen, maar die bleken allemaal al in gebruik! Uit ballorigheid dit toen maar gedaan, bleek niet bezet maar ook niet zo verwonderlijk! En toen kwam het weekend en kon ik mijn eigen blog niet meer vinden! Zit ik al aan de honderd woorden? Is er al een tellertje uitgevonden, iets wat meeloopt terwijl je typt? (76).
Als muis tel je nooit zover, meestal hou je op bij 10 hazelnoten of 6 bessen en 9 als ze klein zijn. Of gewoon als je buik vol is. In de winter duurt dat wat langer natuurlijk. Klaar!

7 opmerkingen:

schrijverdezes zei

Hallo Anna, of wil je Muizenoor genoemd worden?
Op het blog van Treelertrash trof ik een bericht van jou aan. Ik schreef TT terug, maar omdat jij dat misschien niet leest zie je hieronder wat ik schreef. Ik vind je blog uit het muizenbos (of ben je toch een veldmuis?) heel leuk & vrolijk en zal hem vast vaak gaan lezen. Hartelijke groet, schrijverdezes.
"Hallo Treelertrash,
Prettig om te lezen dat ik blijkbaar toch niet de enige ben die vind dat een beetje anonimiteit wel fijn is. Vind je het zelf wat prekerig en zet je daarom het bordje "Predikant" erboven? Of is dat maar toeval? Ik ben het in elk geval geheel met je eens (zie eventueel mijn weglog: schrijverdezes). Ik had op weonsdag mijn weblog gemaakt, in de illusie dat men niet zo snel door zou hebben wie ik was, maar op donderdag bleek dat dat bij alle begeleiders bekend was en dat over discretie niks was afgesproken. Zelf heb ik van veel blogs nog geen idee wie zich erachter verschuilen en dat vind ik wel zo leuk."

muizenoor zei

Hoi Schrijverdezes,
Ik kijk regelmatig bij andere blogs
of er reakties op reakties zijn, bovendien zit Treelertrash in mijn territorium. Annamuis is een bosmuis (apodemus flavicollis) erg gehecht aan haar schutkleuren.
Inmiddels is het opgehouden met regenen en ga ik even kijken of ik nog wat eikels kan vinden.

schrijverdezes zei

Hallo Annamuis (zal ik je zo maar blijven noemen?),
Leuk iets van je te horen! Ik hoop dat de eikeloogst niet tegenviel. Ken je het al-oude lied 'Een veldmuis vond in 't beukenbos enz.'? Ik weet niet meer hoe het verder gaat, maar ik kan mijn vader er naar vragen.
Wat betreft de schuilnamen: ik vind het nou net zo leuk dat ik niet weet wie je bent! Want nu ben je gewoon Annamuis, apodemus flavicollis en wat zou mooier kunnen zijn? Met groet van schrijverdezes

muizenoor zei

1 flinke eikel gevonden, je weet misschien waar ...
Muizenliedjes, daar word ik dan weer vrolijk van! Die van jouw ken ik niet, maar wel deze:
"Alle muizen op de Dam, sjalalalie, sjalalala ...
Groeten van Annamuis

schrijverdezes zei

Dag Anna,
Ik hoefde het mijn vader niet te vragen, want het stond natuurlijk, op internet:

Een veldmuis vond in 't beukenbos een lege notendop
Hij poetste hem met vochtig mos en zand een beetje op
Hij maakte er twee wieltjes aan en zei "Mijn fiets is klaar,
Nu rijd ik van de heuvel af zonder het minst bezwaar!"
Nu rijd ik van de heuvel af zonder het minst bezwaar!"

Hij deed zoals hij had gezegd, en ging bij volle maan
Met fiets en al op 't topje van een hoge heuvel staan.
Hij trok z'n pootjes op, en hup! daar ging het naar omlaag.
Da's - voor een muis in elk geval - toch wel een hele waag.
Da's - voor een muis in elk geval - toch wel een hele waag.

Maar halverwege, "Au!", daar kwam z'n staartje tussen 't wiel
De notendop sloeg om en om, zodat de veldmuis viel
Beneden sprong hij hinkend rond, maar 't allerergste was
De fiets bleef aan zijn staart geklemd! Zo kwam de muis te pas.
De fiets bleef aan zijn staart geklemd! Zo kwam de muis te pas.

Als je wilt kan ik ook de tekst van het vers "Muize-Piep wil sportmuis worden" voor je opzoeken. Of ken je dat al?
Met groet van schrijver dezes
p.s. Ik vind je weblog nog steeds érg leuk.

muizenoor zei

Wat een prachtig gedicht, maar wat is "te pas komen?" Ik ben een beetje bang voor het antwoord.
Ook "Muizepiep wil sportmuis worden" ken ik niet, maar de meeste
muizen houden erg van sport en spelletjes. Blog maar door en sorrie, de reaktie was wat aan de late kant...

schrijverdezes zei

Dag Anna, Te pas komen is vast zoiets als "Hoogmoed komt voor de val". Gelukkig heb jij een echte fiets en hoef je je niet met een notendop te behelpen. Dus het liedje over de sport klopt echt. De tekst kan ik niet vinden op 't net. Het is een liedje dat mijn kinderen op school leerden. Ik kan navraag doen, als jullie misschien eens iets ander willen opzeggen tijdens lange dagmarsen. Het eindigt met "Zet hem op, Muize-piep!"